Star Gazetesi'nin haberine göre, hükümetin piyasaları canlandırmak için açıkladığı 4'üncü paketin ardından düşen ÖTV, otomotivdeki stokları eritirken, beyaz eşya sektöründe de satışlara yüzde 30 artış olarak yansıdı. Ancak piyasanın hareketlenmesiyle birlikte zam yapmaya başlayan otomotivcilerin ardından beyaz eşya sektörü de artan maliyetleri tüketiciye zam olarak yansıtmak için doğru zamanı kolluyor. Mayıs-haziran gibi bir fiyat artışı planlayan şirketlerden bazıları, küçük ev aletlerinde yüzde 5-6 fiyat artırımına gittiler bile.
MALİYET ARTARSA KAÇINILMAZ
Ünlü markaların zam yapma konusunda çalışmalar yürüttüklerini söyleyen sektör uzmanları, bu zammın zamanı ve oranı hakkında görüşmeler yapıldığını ifade ettiler. Arçelik bu konuyla ilgili yakın vadede bir düşünceleri olmadığını açıklarken Siemens, Profilo ve Bosch'tan zam yapıp yapmayacaklarına ilişkin bir açıklama gelmedi. Genel kanı ise artan maliyetlerle birlikte zam kaçınılmaz.