Şanlıurfa'nın Suruç ilçesinde sorumluluk bölgemizde bulunan Kelloş köyünden geçmekteyiz. Yıl 1992 Üç dört yaşlarında çocuklar bizi görünce zafer işareti yapıyorlar . 2010 Van'ın Başkale ilçesindeyiz yine aynı yaş grubunda çocuklar ve aynı işaret. Ana yolda askeri araçla giderken düğün konvoyuna rastlıyorsun, araçlarda yeşil,sarı,kırmızı bezlerle yapılmış süslemeler. Araç içindeki çocuklar yine zafer işaretini yapıyorlar. Peki aynı anda aynı yerde yaşça daha büyük olanları ne yapıyor sizce. Onlar sadecegülümseyerek bakıyorlar. Suruç'ta karakolun su ihtiyacını karşılayan traktörün büyük tekerleği kullanılmaz hale geldi. Dışardan temini haftaları bulacak, aynı traktörden geri bölgede köylerden birinde olduğu bilgisini alıyoruz. O köyü bulmak için gidiyoruz, köyün birinden geçerken,küçük meydanda beş altı kişilik bir grup var. Bakışları oldukça ters, iletişim kurmak için aradığımız köyün yolunu soruyoruz . Bilmediklerini söylüyorlar. Oysa elimizdeki haritadan bir sonraki köyün sorduğumuz yer olduğunu biliyoruz. Gittiğimiz köy Akçakale sınırları içinde olan bir köy, halkın tamamı arap asıllı, bizi karşılıyorlar.Bir sonraki gün lastiği ayarlayacaklarını söyleyip bizi uğurluyorlar. Ertesi gün köye gittiğimizde halılar yere serilmiş köyün ileri gelenleri orada oturuyor,yemek hazırlığı yapılmış bizi bekliyorlar. Köy ile hiçbir bağlantımız yok, sorumluluk bölgemizin çok dışında bir yer. Oturamayacağımızı açıklayıp lastiğin ücretini ödemek için sıkı bir pazarlık içinde buluyoruz kendimizi. Onlar almayacak biz ödeyeceğiz. Nevruzda zaten yakacağız bunları diyorlar, askerimize yardımımız dokunursa mutlu oluruz diyorlar. Bizde her şeye teşekkür edip parasını vermezsek lastiği almayacağımızı belirtiyoruz. Cüzi bir miktarla dönüyoruz. 1992 yılında dört yaşında olan bir çocuk şimdi evlenmiş ve bir aile kurmuş, çocukları olmuştur. O ailesinden veya çevresinden duyarak hiçbir şeyin farkında olmadan yaptığı zafer işaretinin, aile içi iletişimden kendi çocuklarına aktarmaya başladığından sokaklarda Molotof atmaya çalışan gruplar içinde kullanılan çocukların nasıl o hale geldiklerini sorgulamaya gerek kalmamaktadır. Devlet ne yapmalı ki bu sornun bir çözme kavuşması sağlansın? Vurarak kırarak ayrışmanın hızlanması sağlanmaktadır. O bölgede kalmayan insanların bu fikri benimsemiş olmalarınıda çok görmemeliyiz. Onlara yıllarca bu aşılandı. Özgürlüklerin artırılması her iki tarafada kazanç sağlamaktadır. Anadilde eğitim isteğinin kürtçe öğretmek için açılan kursların kapanmaya başlaması, seçmeli dersin kürtçe olarak alınması için Diyarbakır'da ortaokullar ile imam hatip ortaokullarının 5. sınıflarında okuyan 37 bin 988 öğrenciden, 3 bin 883'ünün seçtiği Yaşayan Diller ve Lehçeler dersinde yer alan Kürtçeyi seçtiğini görmekteyiz. Devlet milli birlik ve kardeşlik adı altındaki bu yaklaşımının olumlu geliştiği, dağda kürt lerin hakkını arıyorum diyenlerin , ellerindeki argümanlarının devlet tarafından nötürize edilmesi nedeniyle, örgütün taşeronlaştığını görmekteyiz. Devlet elindeki ulusal ve yerel basını bu amaç uğrunda iyi kullanmalıdır. Çünkü özellikle televizyon vermek istediği mesajı kişi farkında olmadan beynine sokmaktadır. Çocukların izlediği şirinler adlı çizgi filme bakın. Tek sakallı adam, kırmızı şapkasıyla marks'ı, aynı renk giyip ortak yaşamı benimseyen diğer şirinlerinde komün bir yaşamı anlattıkları, tek düşmanları olan gargamelinde kapitalizmi tasvir ettiği bilinmektedir. Komünist ideoloji çocukların beynine bu şekilde kazınıyorsa. Bu eylemi güneydoğudaki kazanımlar için kullanmak kime ne kaybettirir.