“Brezilyalı şirketlerin Türkiye’deki yatırımları 700 milyon doların üzerine çıkmışken, Türkiye’nin Brezilya’daki yatırımları 35 milyon dolar seviyelerinde. İki ülke yatırım için daha fazla çalışmalı, çünkü iki ülkenin de potansiyeli var.” dedi.
Brezilya Büyükelçisi Antonio Luis Espinola Salgado ve Brezilya Gaziantep Fahri Konsolosu Murat Kökoğlu Gaziantep’te iş adamlarıyla İş İmkanları Toplantısı’nda bir araya geldi. İki ülke arasında yapılabilecek ticaret hacmi hakkında bilgi verilen toplantıda, Büyükelçisi Salgado, ticaretin istenilen seviyede olmadığına dikkat çekti. Brezilya’nın genel olarak futbol, karnaval ve kahvesiyle tanınan ülke olduğunu dile getiren Salgado, dünyanın 7. büyük ekonomisi ve 3. uçak üreticisi olduklarının bilinmediğine dikkat çekti. Türk iş adamlarını Brezilya’ya yatırım yapmaya davet eden Salgado, “2014’te Brezilya’nın ticaret hacmi 2,3 milyar dolara ulaştı. Son 14 yılda Brezilya’nın ticaret hacmi yüzde 400 ile 700 arası büyüme gösterdi. Çok daha yüksek rakamlara çıkabiliriz. Bunu gerçekleştirmek için birbirimizi daha iyi tanımalıyız. Gaziantep’in ekonomik yapısı göz önüne alındığında ticari işbirliği açısından oldukça güzel fırsatlar yakalayabiliriz. Yatırımlar söz konusu olduğunda Brezilyalı şirketlerin Türkiye’deki yatırımları 700 milyon doların üzerine çıkmıştın, Türkiye’nin brezilyadaki yatırımları 35 milyon dolar seviyelerinde. İki ülke yatırım için daha fazla çalışmalı, çünkü iki ülkenin de potansiyeli var.” diye konuştu.
BREZİLYA’YA İHRACATIMIZ İSTENİLEN NOKTADA DEĞİL
Dünyanın 7. büyük ekonomisi konumunda olan Brezilya ile Türkiye arasındaki ticaret hacminin istenilen noktaya gelemediğine dikkat çeken Brezilya Gaziantep Fahri Konsolosu Murat Kökoğlu ise şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin Brezilya’ya olan ihracatı 2014 yılında yaklaşık 1 milyar dolar iken ithalatı ise 2 milyar doların biraz üzerindedir. Türk iş adamlarının Brezilya’yı daha iyi tanıyıp konuya eğilmeleri, ülkeler arasındaki ticaret hacminin artmasında önemli rol oynayacaktır. Gaziantep’in Brezilya’ya ihracatı 2010 yılında 8,3 milyon dolar, 2011 yılında 18 milyon dolar iken 2014 yılında ise 18,5 milyon dolara ulaşmıştır. İhracatımız istenilen noktada değildir. İki ülke halkının birbirini tanımamasından dolayı ihracatımız bu derece düşüktür. Doğru ve güvenilir iş adamlarının bir araya gelmelerini sağlayabilirsek ticaret hacmimiz hızla artacaktır.” CİHAN