ÇAĞDAŞ TÜRKİYE'DE EĞİTİM DEVRİMİ: (YÜKSEK ÖĞRETİMDE ÇOCUK; ERGEN; GENÇLİK; YETİŞKİN; YAŞLI VE TOPLUM İLİŞKİLERİNDE AKADEMİK DEĞERLENDİRMELER)
III.A.2-Meslek Yüksek Okulları ve Sivil Toplum Kurumlarında Çağdaş Türkiye'de Eğitim Devrimine; Gençlik; Yetişkin;Yaşlı İlişkilerinde Farklılıkların Ortaya Konulması Bakımlarından İlgili Yenilikçi Akademik Değerlendirmelerin Yapılması :
1-Türkiye'de Üniversitelere bağlı Meslek Yüksek Okulları veya bağımsız Meslek Yüksek Okullarının Fakülte; Bölüm;Ana Bilim Dalı;Bilim dalı ve Programları;Ders ve kurs yapılanmaların da Avustralya?da olduğu üzere; yukarıda anlatılan; 15.000 boy büyük; 25.000 boy orta ve 55.000 küçük boy meslek gurupları olmalıdır. 2-Hem de; Halk Eğitim Modüler programlarının daha iyi işletilmeleri; kurs yapılanmalarının geliştirilmeleri noktasında yeterli çalışmalar Türkiye?de Üniversitelere bağlı Meslek Yüksek Okulları veya bağımsız Meslek Yüksek Okullarında da aktif olarak yürütülmelidir.
3-Sivil Toplum Kurumlarında ve Kuruluşlarında da Meslek Yüksek Okulları ;Meslek Enstitüleri; Mesleki Akademilerin açılmalıdır.
4- Ancak;Türkiye Samsun'da kurulan; Kısa adı EGESAM olan; ENGELLİ GENÇLİK, EĞİTİM,SPOR ARAŞTIRMA VE MASAJ DERNEĞİ ve buna bağlı olarak kurulan MESLEK AKADEMİSİ modeli Unesco,Asya ve Pasifik Ülkeleri Yüksek öğretim Antlaşması çerçevesinde çalışma-larını en aktif şekilde sürdürmelidir.Bu amaçla;Samsun'daki Belediyeler ;Milli Eğitim müdürlükleri;Ondokuz mayıs Üniversitesi ve Canik başarı Üniversitesi gibi Hükümet;Vakıf ve özel Sektör birimleri gerekli fiziksel ve finansman desteğinde bulunmalıdırlar.
5- Samsun valisinin başkanlığında Yürütülen İl Meslek Edindirme Kurulu toplantılarına EGESAM AVRASPA AKADEMİSİ'de çağırılmalıdır.
6- Halk Eğitim Merkezleri Modüler Kurs Programlarındaki çeşitli Sertifika 4 için 1000-1200 saatlik birer kurs programları hazırlanmalıdır. 7- Halk Eğitim Merkezleri Modüler Kurs Programlarında tüm alanlarda Sertifika 4 , hem de Sertifika 5 kursları Modüler program çalışmaları yapılmalıdır. 8 - Halk Eğitim Merkezleri Modüler Kurs Programlarında Sertifika 5 kursları 1600-2000 saat civarındaki Uluslarüstü standartlarda tasarlanmalıdır. 9-Araştırmacı Dr. Mürsel Akdenk; Avustralya ve Unesco üzerinden ; Tedavi Masajı;Engellilerde Spor; Yaşlılarda Spor;Özel Spor Eğitimi;Spor Terapisi;Eğitsel Oyun Terapisi;İngilizce gibi kurslar için Sertifika 4 ve Sertifika 5 kurslarının Programını 1650-2000 saat civarında tasarlamıştır. Bunların Uluslarüstü Sertifika 5 yada Ön lisans Diploması karşılık-ları da bulunmaktadır. 10-Mevcut Hükümet; Vakıf; Özel İlkokullar; Genel ve Mesleki Orta Okullar; Genel ve Mesleki ve Liselerden ; Dershanelerden şartları uygun olanların Meslek Yüksek Okulu olmaları hem mevzuat yönünden sağlanmalıdır gerekli Projelendirmelerde ve kredi teminle-rinde her türlü kolaylıklar yapılmalıdır.
11- Bu amaçla;mevcut; Hükümet; Vakıf; Özel İlkokullar; Genel ve Mesleki Orta Okullar; Genel ve Mesleki ve Liselerden MESLEK YÜKSEK OKULU olmak isteyenlere aynı binalarını birinci yada ikinci eğitim yapmak üzere kullanabilmeleri için çok acilen ÇERÇEVE YÖNETMELİK yada ÇERÇE-VE TÜZÜK hazırlanmalıdır.
III.B- YÜKSEK OKULLAR;FAKÜLTELER; ÜNİVERSİTELERDE ÇAĞDAŞ TÜRKİYE? DE EĞİTİM DEVRİMİNE; GENÇLİK; YETİŞ-KİN; YAŞLI İLİŞKİLERİNDE FARKLILIKLARIN ORTAYA KONUL-MASI BAKIMLARINDAN İLGİLİ YENİLİKÇİ AKADEMİK DEĞERLENDİRMELERİN YAPILMASI :
III.B.1- Yüksek Okullar;Fakülteler; Üniversitelerde Çağdaş Türkiye' de Eğitim Devrimine; Gençlik; Yetişkin; Yaşlı İlişkilerinde Farklılıkların Ortaya Konulması Bakımlarından İlgili Yenilikçi Akademik Değerlendirmelerin Yapılması :
1-Türkiye'de Yüksek Okullar;Fakülteler ve Üniversitelerde Mesleki Enstitüler; Mesleki Akademiler;Sivil Toplumla birlikte çalışacak ilgili yeni Kurumlar ve kuruluşlar kurulmalıdır.
2-Türkiye'de Bağımsız; ve Özel Yüksek Okullar; Fakülteler ve Üniversiteler kurulmalıdır.
3- Türkiye'de mevcut; Bağımsız; ve Özel Yüksek Okullar; Fakülteler ve Üniversitelerde Eğitim Devrimine; Çocuk,Ergen, Gençlik ; Yetişkin; Yaşlı İlişkilerinde Farklılıkların Ortaya Konulması Bakımlarından İlgili Yenilikçi Akademik farklı programlar; bölümler, ana bilim dalları,bilim dalları kurulmalıdır.İlgili ve gerekli akademik ve yenilikçi programların bu açılardan Değerlendirmelerinin yapılması sağlanmalıdır.
4- Türkiye'de Yüksek Okullar ;Fakülteler ve Üniversitelerde Avustralya'da olduğu üzere;; 15.000 boy büyük; 25.000 boy orta ve 55.000 küçük boy meslek gurupları açılmalı ve işletilmelidir.
IV- YÜKSEK OKULLAR;FAKÜLTELER; ÜNİVERSİTELERDE ÇAĞDAŞ TÜRKİYE? DE EĞİTİM DEVRİMİNDE AKADEMİK ELEMAN YETİŞTİRİLMESİ VE MEVCUT ELEMANLARDAN YARARLANMA YOLLARI;TOPLUMDA YEREL, BÖLGESEL, ULUSAL VE ULUSLARÜSTÜ BAKIMLARINDAN İLGİLİ YENİLİKÇİ AKADEMİK DEĞERLENDİRMELERİN YAPILMASI :
IV.A- Yüksek Okullar;Fakülteler; Üniversitelerde Çağdaş Türkiye' de Eğitim Devriminde Akademik Eleman Yetiştirilmesi ve Mev'cut Elemanlardan Yararlanma Yolları Bakımlarından İlgili Yenilikçi Akademik Değerlendirmelerin Yapılması :
1- Çağdaş Türkiye'de En Son Yüksek Öğretim Yasası; 12 Eylül 1980 askeri ,ihtilalinden sonra 6.11.1981 tarih ve 17506 sayılı resmi gazetede 2547sayı ile yayınlanmıştır. 2-Son; Türkiye Yüksek Öğretim Yasasına Eğitim Devrimi; demek mümkün görünmemektedir. Hem onlarca kez değiştirilmiştir. Hem de;çağdaş Türkiye'yi tam olarak kucaklayamamaktadır:
2.1- Akademik Eleman Yetiştirilmesi noktasında; pek çok boşlukları bulunmaktadır. Nedense;hem çoktan seçmeli testlerle eleman alınmaktadır. Hem de; Beden Eğitimi ve Spor gibi alanlarda yenilikçi anlayışlara sahip; farklılıkları getirmek isteyenlerde dışlanmaktadır.Bunların ötesinde; İdarecilerin Ağır Psikolojik Baskıları/ İdareci Mobingi vardır. 2.2- Mevcut Elemanlardan Yararlanma Yolları Bakımlarından çokta akılcı yaklaşımlar takip edilmemektedir. Hatta;Yüksek lisans ve Doktora Eğitimi derslerinin verilmesinde; akademik danışmanlık faaliyet-lerinde bile aynı üniversitenin farklı birimleri arasında korkunç uçurumlar bulunmaktadır.
Bir taraftan;Yüksek Öğretim Af Yasalarına rağmen; Doktora Dersleri bitmiş elemanlara sırf daha önceki rektörler ve idareciler tarafından doktora programlarına alındı diye kendilerine Doktora Tezi Yazma Hakkı Verilmeyen onlarca; yüzlerce hatta binlerce akademisyen bulunmaktadır.
Diğer taraftan; ÇOKTAN SEÇMELİ YABANCI DİL TESTLERİNİ geçemedi diye DOÇENT OLAMAYAN; YÜZLERCE; BİNLERCE YARDIMCI DOÇENTLER vardır.
Bunların yanında;geçmişte Rektörün; Dekanın; Okul Müdürünün; ya da Bölüm Başkanının sırf sevmediği; yada ideolojik olarak aynısı olmadığı veya aynı menfaat grubundan bulunmadığı için görevlerine son verilen yardımcı doçentlerde bulunmaktadır .Her ne kadar mahkemelerden dönme hakları bulunsa bile;döndüklerinde kendilerinin nasıl karşılandıkları elbette ki çok önemlidir.Ama; bu seferde; aynı üniversitelerdeki farklı enstitülerde gereksiz Akademik Mobing çalışmaları yapılmaktadır.yada;siz istemeseniz bile; birileri tarafından psikolojik zorlama ile sizin emekli edilme laflarınız bile konuşulmaktadır.
Ya da;Yüksek lisans ve Doktora Eğitimi programlarından hem ders verilmemekte; hem de aynı seviyede AKADEMİK DANIŞMANLIK uygulamasında sistemin dışına atılmaktas-nız..!
Bunların en başında; değişik gazetelerin yazdıklarına göre; geçen 1995-2012 yılları arasında Doçentlik Yabancı Dil Soruları bazı Adaylara çok yüklü paralarla; yaklaşık 22.000 dolar karşılığındaki paralarla satıldığı; hatta bazı adayların başkalarını yerlerine sokarak kopya yaptıkları da yazılmaktadır.