Eğitim- öğretim yılının açılması ile birlikte özellikle okul döneminin başında anne-babaların çocukların eğitiminde dikkat etmesi gereken bazı önemli hususların olduğunu belirten Samsun Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Müdürü Alican Usta, bazı çocuklarda okula uyum sorunlarının görüldüğünü kaydederek, "Yaz tatili sonrası çocuklarımızın bir anda okula adapte olmasını bekleyemeyiz. Uyum sağlamaları için kısa da olsa zaman tanınmalıdır. Okul başlar başlamaz çocuklarımızı ağır bir ders çalışma baskısı altına almamalıyız. Öğrencilerimizin ders çalışma temposunu günden güne artırılması sağlanmalı ve bir anda yüklenilmemelidir" dedi.
EBEVEYNLER DAVRANIŞLARINA DİKKAT ETMELİ
Çocukların ebeveynlerin duygu ve davranışlardan etkilendiğini belirten Usta, dolayısıyla çocukların karşısında ailelerinin öncelikle kendi duygu ve davranışlarını kontrol altına almaları gerektiğini ifade etti. Aile üyelerinin okulla ilgili konuları çocuğa aktarırken kaygılı görünmesinin, çocuğun da kaygısını artıracağını vurgulayan Usta, "Kaygı bir düzeye kadar başarıyı artırıcı bir unsurken, aşırı yüklenen kaygı öğrenmeyi güçleştirir, başarıyı azaltır. Ayrıca, aşırı kaygı
çocuklarımızda bazı davranış problemlerinin ortaya çıkmasına neden olabilir" diye konuştu.
İLK GÜNDEN FAZLA YÜKLENMEYİN
Okul yaşantısıyla ilgili olarak çocuklardan somut ve gerçekçi beklentiler içerisinde ailelerinin olmaması gerektiğine işaret eden Usta, çocukların kapasitesi üzerinde başarının beklenmemesi ve yeteneklerine uygun olmayan alanlara yönlendirmeye zorlandırmaması gerektiğinin altını çizdi. Bazı anne babaların çocuklarına istedikleri davranışları yaptırabilmek için çeşitli yollara başvurduklarını kaydeden Usta, şunları söyledi: "Çocuklarımızı okul yaşantısına hazırlarken, onların birer yetişkin gibi davranmalarını bekleyemeyiz. Bazı etkinliklerden çabuk sıkılabilecekleri, oyuna karşı düşkünlükleri, yeme içme ve tuvalet ihtiyaçlarını giderme de özellikle de ilk günlerde okulda sorun yaşayabilecekleri akıldan çıkartılmamalıdır. Çocukların davranışlarından dolayı çok kolayca eleştirmeleri ve cezalandırılmaları olumsuz bir okul algısı geliştirmelerine yol açabilir."