Hazine Müsteşarlığı'nın ''Doğal Afet Sigortaları Kurumu Çalışma Esasları Yönetmeliği'' Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı. Zorunlu deprem sigortası yaptırılması gereken binalar, Kurum tarafından tespit edilecek. Bu tespitin yapılmasında diğer kaynakların yanında, İçişleri Bakanlığı tarafından tutulan ulusal adres veritabanı ve mahalli idarelerce tutulan emlak vergisi ve kent bilgi sistemi kayıtları da dikkate alınacak. Zorunlu deprem sigortasının varlığı ve geçerliliği, bu sigortanın kapsamına giren binalar ve bağımsız bölümlerle ilgili olarak yaptırılan ve Afet Sigortaları Kanunu'nda belirtilen tapu işlemlerinde, su ve elektrik abonelik işlemlerinde ve konut kredisi işlemlerinde kontrol edilecek. Zorunlu deprem sigortası kapsamına giren ve kat malikleri kurulu oluşturulmuş binalarda, kat maliklerinin bu sigortayı yaptırma ve her yıl yenileme zorunluluğu kat malikleri kurulu toplantısında hatırlatılacak. Bu sigortanın, bina yönetimince yaptırılmasına karar verilebilecek. Yönetmelik, 18 Ağustos 2012 tarihinde yürürlüğe girecek.