Reklam ve pazarlama faaliyetlerine önem vermeyen bir markanın sektörel rekabet içerisinde kaybolup gideceğini söylemek gerekir. Ürün ve hizmetlerini hedef kitle ile buluşturma konusunda acele etmesi gereken markaların dijital reklam ajansı ile çalışmaları bir gereklilikten ziyade zorunluluk haline gelmiştir.
İşini iyi bir şekilde yapan dijital reklam ajansı; markaya önemli değerler katar. Her şeyden önce, markanın bilinirliği artar. Bunun yanı sıra, ürün ve hizmetler başarılı bir şekilde pazarlanır. Ayrıca, satışlar artar. Dijital reklam ajansı bünyesinde faaliyet gösteren uzmanlar; tecrübeleri ile markaya yol gösterebilirler. Ayrıca, dijital pazarlama, dijital reklamlar ve sosyal medya pazarlama gibi hususlarda rakiplere kıyasla bir adım öne geçmek adına da ile çalışılmalıdır. Ancak, piyasadaki her dijital reklam ajansının benzer kalitede olmadığının altını çizmeliyiz.
Dijital Reklam Ajansı Seçimi Nasıl Olmalı?
Dijital reklam ajansı seçimi dikkatli bir şekilde yapılmalıdır. Takdir edersiniz ki, markalar; pazarlamaya diğer departmanlara kıyasla daha az bütçe ayırırlar. Bir başka deyişle, az bütçe ile en iyisini yapmayı hedeflerler. Bu noktada, marka; hangi hizmetlere ihtiyacı olduğunu belirlemelidir. Buna ek olarak, seçmeyi düşündüğü ajansın hangi alanlarda hizmet verdiğine bakmalıdır. 2020’li yıllarda olduğumuz şu günlerde, dijital reklam ajanslarının birçoğunun Covid-19 sebebiyle online ortamda görüşme yaptıklarını söyleyebiliriz. Ancak, yine de yüz yüze görüşme ihtimali de mevcuttur. Bu noktada, bulunulan yere yakın bir ajans tercih edilebilir. Dijital reklam ajansı seçiminde belirleyici olan diğer hususlar şu şekilde özetlenebilir:
- Deneyim ve referans; işe alım sürecinde bir hayli önemlidir. Çok sayıda dijital reklam ajansı arasından en iyisini bulmaya çalışırken de ajansın geçmişte yapmış olduğu işler dikkate alınmalıdır. Reklam ve pazarlama sektöründe kazanılan deneyimlerin ve edinilen kuvvetli referansların bir hayli önemli olduğunun altını çizebiliriz. Bu noktada, uzun yıllardan bu yana sektörde yer alan ve başarılı işlere imza atan bir dijital reklam ajansı tercih edilmelidir.
- ajansı denildiği zaman aklınıza başarılı bir ekip ve güçlü bağlantılar gelmeli! Marka sahibi; reklam ajansının ekibi ile bir görüşme gerçekleştirmelidir. İletişim konusunda sıkıntı yaşatmayacak bir marka tercih edilmelidir. Bunun yanı sıra, ekibin çeşitli alanlarda uzmanlaşmış kişilerden oluşup oluşmadığına bakılmalıdır. Bir başka deyişle, dijital reklam ajansı bünyesinde marka danışmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya uzmanı gibi kişiler yer almalıdır.
- Ajansın kapsamlı bir hizmet verip vermediği de dikkate alınmalıdır. Yalnızca televizyon veya video reklamları ile hizmet veren bir ajans tercih edilmemelidir. Sosyal medya, marka kimliği, mobil uygulama, marka stratejisi geliştirme, web sitesi gibi önemli alanlarda da hizmet veren, portföyü geniş bir dijital reklam ajansı ile çalışılmalıdır.
- Dijital reklam ajansı; çalıştığı kişi ve kurumların dilinden anlamalıdır. Kreatif bir çalışma prensibine sahip olmalıdır.