Dünyanın en değerli markası Apple

”BrandZTM En Değerli 100 Küresel Marka” çalışmasına göre Apple, marka değerini yüzde 19 artırarak 182,9 milyar dolara çıkardı ve en değerli marka oldu.




WPP tarafından sunulan ve Millward Brown Optimor tarafından bu yıl yedincisi hazırlanan, yıllık ”BrandZTM En Değerli 100 Küresel Marka” çalışması sonuçları açıklandı.

Dünyanın En Değerli Marka Araştırması sonuçlarına göre ilk sırada yer alan Apple, yüzde 19 büyüyerek 182,9 milyar dolar değere ulaşırken, IBM Google'ı geçerek 2'inci sıraya yerleşti. Bu yıl sıralamaya ilk kez bir Afrika markası de giriş yaptı.

Çalışma, ekonomik belirsizliğe rağmen dünyanın en büyük markalarının büyümeye devam ettiğini gösterdi. Araştırma sonucu geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Apple dünyanın en değerli küresel markası oldu. Apple yüzde 19 değer artışıyla 182,9 milyar dolarlık değere ulaştı. IBM yüzde 15 büyüme göstererek marka değerini 115,9 milyar dolara çıkarırken, sıralamadaki ikinciliğini IBM'e kaptıran Google ise 107,8 milyar dolarlık marka değeri ile 3'üncü sıraya geriledi.

8 yaşında olan Facebook, halka arzının öncesinde yüzde 74 değer artışı yakalayarak listenin en hızlı değer artışı yapan markası olurken, 33,2 milyar dolar marka değerine sahip olan şirket 35'inci sıradan 19'uncu sıraya yükseldi. ”2012 BrandZTM En Değerli 100 Küresel Marka” sıralamasındaki markaların toplam değeri yüzde 66 artarak 2,4 trilyon dolara ulaştı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Millward Brown Küresel Üst Yöneticisi (CEO) Eileen Campbell, markaların şirketlerin sigorta poliçeleri olduğunu belirterek ”Birçok kategorideki markayı zorlayan ve uzun süredir devam eden ekonomik kriz, politik belirsizlik ve doğal felaketlere rağmen, dünyanın önde gelen markaları büyümeye devam ediyor, işlerini koruyor ve geliştiriyor.” dedi.

WPP'den David Roth ise şu değerlendirmeyi yaptı: ”Markalar, şirketlerin rekabetçi farklılaşma yaratmaları için yüksek fiyatlar sunmalarını ve ekonomik krize daha dirençli olmalarını sağlar. Bu yıl, teknolojiyle beslenen şirketler, ya tüketici deneyimine odaklandı ya da yükselen markalar üzerindeki kontrolü arttırdı. Apple, yeniliklerine devam ediyor ve 'lüks' marka konumunu koruyor, ancak Samsung gelecekte Apple'a rakip olacak. 14,2 milyar dolar değeri olan Samsung başarısının büyük bir bölümünü Galaxy ürünlerine borçlu. Samsung, her yerde bulunan iPhone'a iyi fiyatlandırılmış havalı bir alternatif olarak birçok pazarda Apple'ın yerini çok başarılı bir şekilde alıyor.”


Türkiye'den listeye girebilen marka çıkmadı

Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan ise, ”2012 senesi için ilk kez Türkiye'de de gerçekleştirilen BrandZTM araştırmasında 8 değişik sektörde halka açık Türk markalarının değeri hesaplandı. Türkiye'nin en değerli 25 markasının belirlenmesi için yapılan bu çalışmadan Küresel 100 Marka sıralamasına girebilen marka çıkmadı. En değerli 100'üncü Küresel Marka olan DHL 7,6 milyar dolarla listenin sonunda yer alırken, en değerli 25 Türk markası listesinin başındaki markanın değeri 2,4 milyar dolar olarak hesaplandı” açıklamasında bulundu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

ÜLKE GENELİ Haberleri