Kara yaptığı açıklamada,2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı, eğitim sistemimizin temel sorunlarına yönelik hiçbir veri araştırması ve pilot uygulama yapılmadan, tamamen ideolojik bakış açısıyla gerçekleştirilen değişikliklerin gölgesinde, 16 Eylül Pazartesi günü başlayacak. Yaşanan onca olumsuzluğa rağmen, eğitim biliminin en temel ilkelerine aykırı düzenlemelerde ısrarını sürdüren Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimi niteliksizliğe ve düzensizliğe sürükleyerek çocuklarımızın geleceği ile oynamaya devam etmektedir. Ülkenin geleceğini akıl, bilim ve sanatın değil, dogma, hurafe ve inançların belirleyeceği bir toplumsal yapının oluşumuna zemin oluşturan 4+4+4 düzenlemesi; eğitim sisteminin, eğitim ve bilim çalışanlarının karşı karşıya kaldığı sorunları bugün içinden çıkılamaz hale getirmiştir. dedi.
Boş Kontenjanları Doldurmak
Kara, hiçbir bilimsel araştırma ve planlama yapılmadan genel liselerin kapatılarak Anadolu ve Meslek liselerine dönüştürülmesi, yeni sorunları beraberinde getirdiğini söyleyerek, Bu yıl SBS puanına göre herhangi bir okula yerleşemeyen yaklaşık 600 bin öğrenci, yarattığı olumsuzlukları fırsata dönüştürmek isteyen Bakanlık tarafından zorunlu olarak imam hatip ve meslek liseleri ile açık liseye yönlendirildi. Her öğrencinin istediği alanda eğitim görmesi fırsatını yaratacağı iddiasıyla 4+4+4 sistemini getiren Bakanlık, çocuklarımızı istemedikleri alanda eğitim görmeye mecbur kılmıştır. Öte yandan, ortaöğretimde 69 bin 413 olan derslik açığı, Anadolu liselerinde sınıf mevcutları 30'dan 34'e, Fen liselerinde 26'dan 30'a çıkarılarak giderilmeye çalışılmıştır. Bilimsel olarak öğrencilerin 20 kişilik sınıflarda ders görmesi gerekirken sınıf kontenjanlarının artması eğitimde niteliği düşürecektir. diye konuştu.
Seçmeli Ders Baskısı Sürecek
Kara, sözlerini şöyle sürdürdü.Geçtiğimiz yıl, seçmeli Kuran-ı Kerim ve Hz Muhammed'in Hayatı dersleri fiilen zorunlu hale getirilmiş, bu dersleri seçmeyen öğrenciler psikolojik baskı altına alınmıştı. Milli Eğitim Bakanlığı her ne kadar bu derslerin seçmeli olduğunu iddia etse de gerici kadroların baskısıyla özellikle taşrada söz konusu derslerin bu yıl da zorunlu seçmeli hale gelmesi kaçınılmaz olacaktır.
Öğrencilerin Okula Başlama Maliyeti
Kara sözlerini tamamladı:AKP hükümetinin uyguladığı ekonomik politikalar nedeniyle ağır hayat şartlarında ezilen insanlarımız, okulların açılması ile birlikte daha da zor koşullara doğru itilmektedir. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ilkokul, ortaokul ve liseye başlayan bir öğrencinin okula başlangıç masrafları sendikamız araştırma merkezi tarafından hesaplanmıştır. Bu hesaplamalara göre;İlkokul birinci sınıfa başlayan bir öğrencinin okula başlangıç masrafı 1054 TL, Ortaokula başlayan bir öğrencinin okula başlangıç masrafı 1279 TL, Liseye başlayan bir öğrencinin okula başlangıç masrafı 1551 TL'dir. TÜİK Tarafından hazırlanan Hanehalkı Tüketim Harcaması 2011-2012 araştırma sonuçları inclendiğinde, gelirden en az pay alan 1. %20'lik grubu oluşturan ailelerin harcamalarının daha çok gıda ve kira giderleri olduğu görülmektedir. Bu ailelerin 2011 yılında eğitime % 0,7, 2012 yılında %0,6 oranında pay ayırdıkları görülmektedir. Gelirden en yüksek pay alan 5. %20'lik grubu oluşturan ailelerin, eğitime 2011 yılında %3,4, 2012 yılında ise %4,1 oranında pay ayırdıkları görülmektedir. AKP iktidarı ile, gün geçtikçe, ekonomik gelir düzeyi düşük ailelerin çocuklarının, iyi eğitim alabilmek için gerekli olan bütçeye sahip olmadıkları, bunun yanı sıra zengin aile çocuklarının iyi düzeyde eğitim almalarını sağlayacak bir bütçeye sahip oldukları görülmektedir. AKP iktidarının politikaları sonucunda fakir ailelerin çocuklarının okuma şansının kalmadığı görülmektedir. Bu uygulama eğitimde fırsat ve imkan eşitliği ilkesine aykırıdır.
Haber Merkezi