UEFA Euro 2008 Resmi Sponsoru MasterCard Worldwide'ın banka kartı markası Maestro tarafından yaptırılan araştırmaya göre, UEFA Euro 2008 için Avusturya ve İsviçre'ye yolculuk eden Avrupa'daki futbol taraftarlarının turnuva esnasında nakit para ile yapacakları alışverişlerle, toplamda 30 milyon Euro'ya varan kayba neden olacakları belirlendi.
Tahminlere göre, futbol taraftarlarının nakit kullanarak yapacakları harcamalar, EURO 2008 maçları için Avusturya ve İsviçre'ye seyahat etmesi beklenen 5 milyon taraftarın her birinin, kur farkı, ödenen komisyonlar ve para üstü alamama gibi nedenlerle 6 Euro kaybetmesine yol açacak. Taraftarların banka kartı yerine nakit para harcayarak kaybettikleri para miktarı 9.75 milyon adet bira servisi, 27 bin 638 adet düz ekran TV veya 432 bin adet İsviçre guguklu saatine karşılık geliyor.