Habil Kabil meselesi...

HABİL VE KABİL MESELESİ VE TARİHİ MATERYALİZM

Tarihi materyalizm öğretisinde süreç bir bilimsel zorunluluk esasına dayanır, süreklilik arz etmek zorundadır. Bu nedenledir ki bence tarih insan türünün sürekli deviniminin zaman çizgisindeki adıdır. Kuşkusuz tarihte tüm dünya süreci gibi salt bir gerçekliktir, bir yerde başlayıp bir yere doğru evrilecektir. Peki nereden başlamıştır? Tabi ki çelişkilerden tıpkı insanın başlayışı gibi. Kutsal kitaplardaki insanın başlangıcı bile bu tezi doğrular, aslında diyalektiği ispatlar. Adem"in öyküsüne bakalım isterseniz. Bu öyküde insandan söz edilir, varlığıyla mevcut olandan. Adem balçıktan ve tanrının ruhundan mürekkeptir bu hikayede. İnsan işte bu ruh balçık karışımı türle şeytan arasındaki çelişkiyle tarihe giriş yapar. Fakat bu somut bir savaşım olarak netleşmez soyut bir zihinsel zıtlaşma olarak kalır. Tarih bu yüzden Adem Şeytan çatışmasıyla değil Habil Kabil savaşımıyla başlar. Ademoğullarının her ikisi de insandır, yani ruhani rahmani hiçbir yanı olmayan basit birer insan; fakat birbirleriyle savaşırlar.Yani ademin savaşı bir türün karşı çıkış savaşıdır ve zihindedir, Habil ve Kabil"se gerçekte net bir savaştadır. Bu sebeple tarih felsefesi Habil ve Kabil"le başlarken insan felsefesi Adem"le başlar. Habil ve Kabil tarihin ilk karşıtlıklar savaşını örgütleyen sınıfsal çelişkiyi belirlerler. Bu çelişkide Kabil"in (bence çiftçilik düzeninin tekelci yada bireysel mülkiyetin temsilcisidir) Habil"i (bence avcılık çağının ve mülkiyetten önceki ilkel komünal toplumun temsilcisidir.) öldürmesiyle başlar. İşte bu cinayetten sonra tarihin sınıfsal süreklilik arzeden savaşı başlamıştır. O günden sonra katil sınıfla maktül sınıf bugüne kadar süren savaşını değişik toplumsal ve sosyolojik kutuplaşmalarda sürdürmüştür. Köle-sahip, derebeyi köylü,burjuvazi proleterya adı altında bu savaş bir bütünlük içinde bugüne kadar gelmiştir.Avcı Habil mülk sahibi Kabil eliyle öldürülür, yani üretim kaynaklarının ve araçlarının genel paylaşımını esas alan komünal toplum özel mülkiyetçi tekelci sermaye sınıfı tarafından yok edilir.Kabil hala itidardadır tarih Habil"i sadece dönem dönem yaptığı onurlu direnişleriyle hatırlayacaktır.Bu tespite ulaşmamı sağlayan diğer bir örnekse şudur. Ademoğulları arasındaki kavga Kabil"in, Habil"in nişanlısına tutulmasıyla başlar. İtilafı gidermeleri için Allah"a kurban sunmaları önerildi, babaları tarafından onlara. Kabil kurbanlık olarak bir deste solgun buğday getirdi, Habil"se kırmızı tüylü semiz değerli bir deve getirdi. Çünkü biri avcı komünal toplumu temsil ediyordu, diğeri özel mülkiyete geçmiş köleci tarım toplumunu. Buradan yola çıkarak tarihi bu efsanede aslında toplumsal en büyük çelişki olan emek sermaye çelişkisinin nasılda tarihsel olarak devam ettiğini görürüz. Marx"ın deyimiyle tarih sınıflar savaşının özetinden başka birşey değildir aslında, her rivayet, efsane, romans iyi incelendiğinde yaşandıkları dönemin sınıfsal ve toplumsal karakterini verir.