Central Japan Raiway tarafından Yamana ilindeki manyetik levitasyon hattında yapılan denemede saatte 603 kilometre hıza ulaşıldı. Maglev treni, 280 kilometre uzunluğundaki hattı yalnızca 40 dakikada kat etti.
Japon yetkililer, güçlü elektromanyetik itme kuvvetiyle treni raylardan yaklaşık 10 milimetre havaya kaldıran raylı sistemi 2027 yılında Tokyo ve Nagoya arasında devreye sokmayı planlıyor.
2003 yılında ilk kez Çin'in Şanghay kentinde çalışmaya başlayan manyetik raylı tren, o dönem saatte 501 kilometrelik hıza ulaşmıştı. Central Japan Railway’in geçen hafta gerçekleştirdiği sürat denemesinde ise hız rekoru saatte 590 kilometre olarak kaydedilmişti.
Maglev trenler, sürtünmesiz çalıştıkları için normal trenlere oranla daha hızlı ve bakım maliyetleri daha düşük. Buna karşın, sistem çok güçlü elektromıknatıslar ve son derece duyarlı kontrol sistemleri gerektiriyor. Halihazırdaki teknolojik birikim, aşırı enerji tüketimiyle çevreye zarar verebilecek bu trenlerin yaygın kullanımına izin verecek kadar gelişmiş değil. Bu çerçevede Almanya, Japonya, Güney Kore, ABD ve Çin'de bazı şirketler manyetik levitasyon teknolojisi üzerinde çalışmaya devam ediyor. (DHA)