Öğretmen Akademisi Vakfı'nın uyguladığı 'Öğretmenin Sınırı Yok' projesinin ölçme ve değerlendirme sonuçlarına göre öğretmenlerin ilk 6 yıl mesleki motivasyonları dipte. Kadın öğretmenler daha erken emekli olmayı tercih ederken, eğitimcilerin sadece 5,3'ü lisasüstü eğitime devam ediyor.
4 yılda 70 bini aşkın öğretmene ulaşan Öğretmen Akademisi Vakfı'nın (ÖRAV) Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile yaptığı 'Öğretmenin Sınırı Yok' projesinin sonuçları ortaya kondu. 76 ilde 2 bin 756 okuldaki öğretmenlerle yapılan eğitimlerin sonunda öğretmenlerin ilk 6 yıl mesleki motivasyonlarının düşük olduğu belirlendi. Yine araştırmaya göre kadın öğretmenlerin erkek olanlara göre özgüvenleri ve mesleki tatmin oranları daha yüksek. Eğitim durumlarına bakıldığında lisanslıların oranı yüzde 86,4 iken, lisansüstü eğitime devam edenlerin oranı ise sadece yüzde 5,3. Öte yandan araştırma sonuçlarına göre kadın öğretmenlerin daha erken yaşta emekliliği tercih ettiği ortaya çıkarken öğretmenlerin yüzde 48,5'lik kısmının MEB'in düzenlediği hizmetiçi eğitimlere gönüllü olarak katılmadığı belirlendi. Geleceğe rehberlik edecek öğretmenlerin yetişmesine katkıda bulunmayı amaçladıklarını belirten Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nazif Karadere, "Bilgiyi faydaya dönüştürebilen, üretken, sorgulayıcı, araştırmacı nesillere ihtiyacımız var. Bu da ancak öğretmenlerin çabasıyla mümkün. Hem eğitim reformuna katkıda bulunmayı, hem de öğretmenlerin yetiştirilmesini amaçladık. Eğitim talep eden öğretmenlerimizin sayısı da her geçen gün artıyor" dedi.
Hedef 73 bin öğretmen
4 yılı aşkın bir süredir verilen eğitimlerin öğremen ve öğrenciler için sevindirici sonuçlar doğurduğunu anlatan ÖRAV Genel Müdürü Kayhan Karlı ise şunları söyledi: "Öğretmenin Sınırı Yok eğitiminde uygulanan model, öğretmenlerin mesleki motivasyonunu arttırıyor, bakış açılarını olumlu yönde etkiliyor. Araştırmamıza katılan Türkiye'nin 64 ilinden 19 bin 968 öğretmenin yüzde 97'den fazlası projenin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sunduğunu söylüyor. Bu kapsamda yıl sonuna kadar 81 ildeki 2 bin 900 okulda, toplam 73.000 öğretmene ulaşmayı hedefliyoruz." Eğitimlerle öğretmenlerin arasındaki iletişimin arttığını belirten Karlı, "Yaptığımız çalışmalarla öğretmenler sınıf içinde uyguladıkları tekniklerin çoğunun yanlış oldğunu anladı. Olumlu sınıf ortamları yaratılırken, öğrencilerin katılımları arttı. Bu model sayesinde eğitimciler yeni beceriler ve deneyimler kazandı" diye konuştu.