Yıldırım, yaptığı açıklamada, Samsun Limanı'na gelecek ve gidecek tren vagonlarının indirilmesi ve yüklenmesi için başlatılan çalışmaların tamamlandığını belirtti. Samsun-Kavkaz Tren-Feri Demiryolu Feribot Taşımacılığı Projesi kapsamında hattın ilk deneme seferini yaptığını bildiren Yıldırım, "25 Aralık'ta Samsun'dan vagonlara yüklenen kuru gıda ve margarinler Kavkaz Limanı'na başarı ile ulaştırılmıştır. Bu taşıma modeli ile hizmet ithalat ve ihracatçının ayağına gelmiştir" dedi.
VAGONLAR SON NOKTAYA KADAR GİDEBİLİR
Rusya'dan gelen trenlerin demiryolu açıklığı ile Türkiye'deki trenlerin farklı olması nedeniyle limana boji değiştirme sistemi yapıldığını belirten Yıldırım, şunları kaydetti: "Rus vagonlarının bojilerinin değiştirilmesiyle Türkiye içinde vagonlar demiryolunun gidebildiği son noktaya kadar gidebilmektedir. Bu taşımacılığın ihracat ve ithalata olumlu katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Hattın sağlıklı çalışması için düzenli seferler ve yük varlığının devamının olması gerekiyor. Şu an faaliyete giren hat ithalat ve ihracatçıları bekliyor. Bu noktada ithalat ve ihracatçıların ticari mal sevkiyatında bu avantajı görmesi ve tercih etmesi lazım. Tabii onlar da sefer güvenliğini ve ulaşım süresini baz alıyor. Bu düzeni ve güveni TCDD ile feribot şirketi sağlayacak. Hat düzenli çalışırsa rantabl olacağını düşünüyoruz. İyi işletilmesi için her kurum üzerine düşen görevi yerine getirmelidir."
ARAÇ DEĞİŞTİRMEDEN ÇİN'E KADAR GİDİLEBİLİR
Samsun Limanı'ndan 2011 yılında konteyner taşımacılığı yapmayı hedeflediklerini anlatan Yıldırım, "2010 yılında limanımızdan geçen yük miktarı bir önceki yıla oranla yüzde 30, gemi trafiğinde ise yüzde 38'lik artış meydana geldi. Şu an yükte talep var. İstenirse mallar, araç değiştirmeden tek vasıta ile Çin'e kadar gidebilir" diye konuştu. Yıldırım, 200-300 kiloluk ürün sevkiyatının dahi konteyner taşımacılığı ile gönderilebileceğini sözlerine ekledi.