İmam-Hatip okulları ülkemizin gerçeğidir. Bu okullarımız açıldığı günden beri gündem olmuş, sahip çıkanlarla karşı olanlar arasında sürekli tartışma konusuna dönüşmüştür.
İmam-Hatipler, geçmişte; fakir aile ve garip çocukların eğitim yuvası iken, günümüzde prestijli okullar arasında ilk sıralara oturmuştur. 2021(bu yıl) üniversite sınav sonuçlarında imam-hatiplerin başarısı ülke gündemine oturmuştur.
Bu başarıyı gören bir takım mihraklar, bir şekilde imam-hatip okullarını ve imam-hatiplileri tartışma konusu haline getirmiştir. Bu konuda, haklı eleştireler olabileceği gibi, maksadı aşan değerlendirme yapanlar da olmuştur.
Bugün, başta sayın Cumhurbaşkanımız olmak üzere ülke idaresinin etkili isimleri İmam-Hatip kökenlidir. İmam-hatipliler içinde bazı sorunluların olması tüm imam-hatiplere mâl edilemez.
Bizler 70'li yılların İmam-Hatip öğrencileriyiz. O günden bugüne, bu okullarda bir takım problemler yaşanmışsa da milletimiz bu okullara sahip çıkmasını bilmiştir. Okullar ve idarecileri öğretmen ve öğrencileri de üzerlerine düşen ve kendilerine yakışan bir duruşla yola devam etmesini bilmiş ve başarmıştır.
Ben ve eşim imam-hatipliyiz, iki oğlumuz da imam-hatiplidir. Her birimiz de bu okullarda başarılı olduk, üniversite tahsiline giden süreçlerin alt yapısını imam-hatiplerde yaptık.
Samsun İmam-Hatip lisesi rahmetli Remzi Yavuz hocamızın idaresinde ülkemiz okulları arasında ses getirmiştir. Ben de, eşim de o dönemin öğrencisi ve mezunuyuz, ikimiz de üniversite bitirmiş imam-hatipliyiz. Bundan da çok mutlu ve memnunuz.
İş yaşamımızı da tahsilimizin gereği meslekler üzerinden yaptık ve emekli olduk. İmam-Hatipli olmanın sıkıntısını değil gururunu yaşadık. İki oğlumuz da İlkadım Osman Gazi İmam-Hatip ortaokulunu bitirdikten sonra, Atakum Proje Anadolu İmam-Hatip Lisesine yüksek puanla girdiler.
Çocuklarımız, proje imam hatip lisesinde birer yıl hazırlık ingilizce okudular. Büyük oğlumuz Yusuf üniversite sınavında sayısal puan türünden Türkiye 89.su oldu ve Bilkent Üniversitesi Bilgisayar mühendisliği bölümüne kayıt yaptırdı.
İngilizce eğitim veren Bilkent üniversitesi ingilizce hazırlık sınıfı okuması gerekenler ve muahaf olacaklar için 4 aşamalı olarak yaptığı ingilizce sınavları da başarıyla geçerek birinci sınıftan eğitimine başladı. Diğer oğlumuz Yunus da ünüversite sınav denemelerinde ve ingilizce seviyesinde abisiyle eş değer bir başarı grafiğine sahiptir.
Bunları anlatırken kendimizi ve çocuklarımızı örnek vermemiz enaniyet için değil, imam-hatip okullarının başarısına örnek teşkil ettiği içindir. Atakum Proje İmam-Hatip Lisesi hazırlık sınıfında verilen ingilizce eğitim, eğitim dili ingilizce olan Bilkent üniversitesi hazırlık sınıfını muhafiyat sağlayacak ağırlıkta ve seviyede olduğunu anlatmak istiyoruz.
Her ne kadar çocuklarımız bir dersaneye kayıtlıysalar da ünüversite sınav başarıları okul idareceleri ve okul öğretmenlerine aittir. Sekiz yıl okul müdürlüğünü yapan Zahit Köseoğlu hocamızın, muavini olan Fatma Akyol hocamızın, fizik, kimya, matematik, biyoloji gibi sayısal ders öğretmenleriyle, rehberlik, coğrafya, tarih, felsefe grubu ders öğretmenleri ve meslek dersleri öğretmenlerinin öğrencilerle olan ilgileri ve çocukların başarılarına dönük gayretleri her türlü takdiri hak etmektedir.
Kendi ailemiz ve çocuklarımızın okulu üzerinden verdiğimiz örneklerin benzerleri tüm imam-hatiplerde de vardır. Bu yılki üniversite sınav sonuçlarında bu gerçek görülmüşdür. İmam-hatipler milletin okullarıdır, imam-hatipliler milletin evladıdır ve de başarılıdır.
Okul idareci vevöğretmenlerinin gayretiyle bir öğrenci sayısal puan türünden Türkiye 89.su olmuşsa ve eğitim dili ingilizce olan Bilkent gibi bir üniversitenin ingilizce hazırlığını geçerek muhafiyet kazanmışsa, bu başarı Atakum Proje İmam-Hatip Lisesi idareci ve öğretmenlerinindir, biz de öğrenci velileri olarak idareci ve öğretmenlerimize şükranlarımızı sunuyoruz.
Ülkemizin her bir yanında benzer örnekler vardır. Bu örnekler imam-hatip gerçeğini görmek için yeterlidir. Göremeyenler ya maksatlı ya da basiretsizdir.