İngilizce gramerle değil, çizgi filmle öğretiliyor

TÜBİTAK, MEB ile yürüttüğü ortak çalışma kapsamında, ilköğretimde İngilizce dersleri için gramer ağırlıklı eğitim yerine, konuşmaya ağırlık verecek yeni müfredat hazırlıyor

Okullarda erken yaşta yabancı dil öğrenilebilmesi amacıyla İngilizce müfredatında geniş çaplı değişikliğe gidiliyor. TÜBİTAK, MEB ile yürüttüğü ortak çalışma kapsamında, ilköğretim İngilizce dersleri için gramer ağırlıklı eğitimden uzaklaşıp, konuşmaya ağırlık verecek yeni bir müfredat hazırlıyor. Bakanlık ile ortak çalışmalar yapan TÜBİTAK, z-kitap, e-ders gibi yeni uygulamalarla tüm öğrencilere derslerinde yardımcı olabilecek büyük bir kaynak sunacak.

Gramere dayalı öğretim tarihe karışıyor

Bilim Teknoloji Yüksek Kurulu'nun (BTYK) 24. Toplantısı'nda alınan karar doğrultusunda çalışmalarına başlayan TÜBİTAK, İngilizce dersleri için tamamen yeni bir sistem geliştiriyor. TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanı Şükrü Kaya, TÜBİTAK olarak İngilizce eğitim modeli üzerinde kapsamlı bir çalışma yürüttüklerini belirtti. İngilizce derslerinin ilköğretim ikinci sınıftan itibaren verildiğini anımsatan Kaya, müfredat çalışmalarını sürdürdüklerini ve müfredatı elektronik ortama taşımayı düşündüklerini bildirdi. Kaya, İngilizce öğretiminde uygulanacak yeni sistem hakkında şu bilgiyi verdi: ”Artık gramere dayalı sistemden kurtulmak istiyoruz. Çocuklarımız günlük hayatta kullanmadıkları yapıları öğreniyorlar. Ders kitaplarına yeni bir rol yüklemek istiyoruz. Öğrenciye, konuşulan belirli kalıpları öğreteceğiz. Teknolojiyi kullanarak öğrencilerin daha kolay İngilizce öğrenmesini amaçlıyoruz. Öğrencilerin gerçek hayattaki dili kullanması için yeni uygulamalar geliştireceğiz. Bunların yanında ilgi gören çizgi filmleri İngilizceye çevirmeyi planlıyoruz. Televizyonun çocuklar üzerinde büyük etkisi var ve bunu iyi bir şekilde kullanmak istiyoruz. Bu gibi yeni projelerle İngilizcenin artık daha kolay öğrenilmesini hedefliyoruz.”

Eğitim müfredatı revize ediliyor

Kaya, TÜBİTAK'ın matematik, geometri, fizik, kimya ve biyoloji ile ilköğretim fen ve teknoloji derslerinin müfredatını da revize ettiğini kaydetti. Müfredattaki eksikliklerin belirlenmesi için öğretmen ve akademisyenlerle çalıştıklarını belirten Kaya, diğer ülkelerin müfredatı ile karşılaştırma yaptıklarını ve branş bazında ekipler oluşturduklarını bildirdi. TÜBİTAK'ın eğitime sunacağı önemli katkılardan birinin de z-kitap olarak bilinen Zenginleştirilmiş Eğitim Kitabı Uygulaması olduğunu hatırlatan Kaya, matematik, fizik, kimya ve biyoloji için pilot ünite zenginleştirmesinin planlandığını söyledi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

TÜRKİYE Haberleri