İnternetten alışverişe ilgi artıyor

Kriz nedeniyle tüketicinin eve kapanması, mektup, telefon ve internet üzerinden yapılan alışverişi artırdı.

YAPILAN İŞLEM SAYISI YÜZDE 3.2 ARTTI
2009 yılının Ocak-Eylül döneminde mektup, telefon ve internet üzerinden yapılan alışveriş, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14.9 artarak 13 milyar 842 milyon TL'ye ulaştı. Bu dönemde sanal ticarette işlem hacmi geçen yıla göre yüzde 5.4 artarak 6 milyar 436 milyon TL oldu. Sanal mağaza sayısı ise yüzde 29'luk artışla 20 bin 198'e yükseldi Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerinden yaplan hesaplamalara göre, sanal ticaret Ocak ? Eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yerli kartların yurt içinden ve dışından kullanılmasıyla yüzde 5.4 artarak 6 milyar 109 milyon TL'den, 6 milyar 436 milyon TL'ye ulaştı. 2009'un 9 aylık döneminde yerli kartların yurt içinden ve dışından kullanılmasıyla, sanal ortamda gerçekleşen işlem sayısı ise yüzde 3.2 artarak 46 milyon 127 bin 785'den, 47 milyon 890 bin 299'a ulaştı.
İŞLEMLER HİZMET SEKTÖRÜNDE YOĞUNLAŞTI
Sanal mağaza sayısında yılın 9 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29'luk bir artış yaşandı. BKM verilerine göre sanal dünyada, 2008 Eylül ayında 15 bin 670 olan mağaza sayısı, 2009 Eylül sonu itibariyle 20 bin 198'e yükseldi. Sanal mağazaların sektörlerine göre dağılımına bakıldığında, 3 bin 754'ünün doğrudan pazarlama, 3 bin 324'ünün elektrik, elektronik bilgisayar, 3 bin 317'sinin ise hizmet sektöründe yoğunlaştığı görüldü.

YAŞAM Haberleri