İstatisteksel yaşam biçimlerimiz

Türkiye'nin kentsel alanında yaşayan, ekonomik olarak aktif ve çalışan nüfusun yaşam biçimlerinin ele alındığı Tüketici Trend Araştırması'nın ikinci dönem sonuçları açıklandı.

Aralarında Samsun ilinin de bulunduğu 16 ilde yapılan araştırma sonuçlarına gör, Ürün kullanım alışkanlıkları, ürün markalarını tanıma düzeyleri, marka tercihleri ve yakın gelecekte ürün ve hizmet satın alma eğilimlerinin anlaşılması, ölçülmesi amacıyla gerçekleştirilen araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor. 15 yaş ve üzeri arası örneklem ile yüz yüze anket tekniği kullanılarak yapılan araştırmada yüzde 51'i erkek, yüzde 49'u kadın olan toplam bin 512 birey ile görüşüldü. Örneklemin yüzde 33,5'i üniversite, yüzde 40,3'ü lise ve yüzde 26,1'i ilköğretim mezunu. Tüketici Trend Araştırması kapsamında görüşülen kişilerin bireysel teknoloji ürünleri kullanım oranı ise şöyle; yüzde 96'sı cep telefonu, yüzde 59,4'ü bilgisayar, yüzde 56,8'i internet, yüzde 35,4'ü MP3 çalar, yüzde 19'u paralı TV ve yüzde 17,4'ü LCD/Plazma kullanıyor.


İNTERNETTEN DAHA FAZLA ŞARKI İNDİRİLİYOR
İnternet kullanımına dikkat çeken soruların da yer aldığı Tüketici Trend Araştırması, hane halkının internet kullanıma ilişkin şu sonuçları ortaya koyuyor. Evde sadece kendisi internet kullanan tüketicilerin oranı yüzde 24,5 iken, tüm ev halkı internet kullanıyor yanıtı yüzde 23 ile araştırmada yer alıyor. Hanede 2 kişi internet kullanıyor yanıtını verenlerin oranı yüzde 33,7, hanede 3 kişi internet kullanıyor yanıtını verenlerin oranı ise yüzde 18,8.


ZİNCİR MAĞAZALAR İLE BAYİLER YARIŞTA
Tüketicinin teknoloji ürünü satın alma noktalarının sorulduğu araştırmada; zincir mağazaları tercih edenlerin oranı yüzde 58,2 iken ilgili marka bayilerini tercih edenlerin oranı yüzde 48,7 oldu. İlgili marka bayi yanıtı verenleri sırasıyla; yüzde 25 ile semtindeki teknoloji ürünü satan mağazalar, yüzde 22,1 oranında toptan satış yapılan iş merkezileri takip etti.


HANE OLARAK CEP TELEFONUNU SEVİYORUZ
Tüketici Trend Araştırması kapsamında, cep telefonu sahipliği, numara taşınabilirliği ve operatör tercihleri konusunda da sorular tüketicilere yöneltildi. Görüşülen kişilerin yüzde 43,5'i Turkcell, yüzde 19'u Vodafone, yüzde 17,3'ü Avea abonelerinden oluşurken, yüzde 6,3'ü Turkcell ve Avea, yüzde 5,8'i Turkcell ve Vodafone, yüzde 3,8'i Vodafone ve Avea abonesi olduğu, tüm operatörleri tercih edenlerin oranının ise yüzde 4,3 olduğu gözlemlendi.


YAŞAM Haberleri