TÜRKİYE'nin Rusya'nın yanı sıra İran ve Irak ile karşılaştığı sorunlar da ihracatı olumsuz etkileyince, Doğu ve Güneydoğu'da çalışan TIR'lar batı bölgelerine yöneldi. İzmir'de 6 bin olan TIR sayısı, 10 bine yükseldi. İzmir'deki iş kapasitesi 5 bin TIR'la görülürken yarısı boşa çıktı. İzmir Kamyoncular ve Kamyonetçiler Esnaf Odası Başkanı Yıldırım Kaya, sektörün dibi gördüğünü söyledi.
İzmir'de ihracata çalışan TIR'ların çoğunun Ro-Ro gemileri (tekerlekli araç taşımacılığında kullanılan gemi) ile İtalya'ya ve Avrupa'nın çeşitli ülkelerine gittiğini belirten İzmir Kamyoncular ve Kamyonetçiler Esnaf Odası Başkanı Yıldırım Kaya, İzmir'in Rusya krizinden yüzde 7 oranında etkilendiğini bildirdi. Türkiye'nin doğu illerindeki terör olaylarının yanı sıra İran, İrak, Suriye'deki karışıklar nedeniyle iş yapamaz hale gelen o bölgedeki TIR'ların batıya yöneldiğine dikkat çeken Kaya, İzmir'de 6 bin olan TIR sayısının 10 bine çıktığını, 5 bininin iş yapmadığını, kontak çevrilmediğini söyledi. Kaya, şöyle konuştu:
"İzmir'de TIR'lar daha çok Ro-Ro gemileriyle gidiyor. Ancak, yüzde 15'i karayolunu kullanır. İzmir'deki iş kapasitesi 5 bin TIR'la görülebilecek kadarken doğuda yaşanan terör, İran, Irak ve Suriye'nin sıkıntaları ihracatı vurdu ve o bölgede çalışan TIR'lar batıya yöneldi. İzmir'de TIR sayısı 10 bine çıktı. Yarısı otoparkta boş duruyor. Para kazanmayı geçtik mevcudu korumak için birikimleri harcıyoruz. TIR'lar, yurt içindeki fabrikalara ürün taşıyarak ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyor. Bizim talebimiz, plaka sınırlaması geterilmeli, yeni plaka verilmemeli. Mevcut TIR sayısı Türkiye'yi 20 yıl daha taşır. Sektör dibi gördü, para kazanamaz hale geldi." (DHA)