1983 yılında kurulan ve o tarihten itibaren Samsunlulara hizmet veren 1. Hat Dolmuş şöferleri, hayatın zorlukları arasında direksiyon sallıyor. "Her mesleğin kendine göre zorluğu vardır ama şöförklük mesleğinin ayrı bir zorluğu var" diyen Samsun 1. Hat Dolmuş Taksi Kooparatifi Başkan Yardımcısı Cemalettin Aslan, "Uzun yıllardır bu meslekte dirsek çürüttük. Yıllar içerisinde Samsun'da çok şey değişti. Samsun'da 1983 yılından beri hizmet veren 1. Hat Dolmuş durağının çalışmaya başladığı yıllarda böyle trafik yoğunluğu yoktu. Her geçen gün trafiğe binlerce araç ekleniyor. Gerekli alt yapı çalışmaları yapılmadan artan bu trafik yükünü Samsun daha ne kadar kaldırabilir bilemiyorum. Bizim en büyük problemimizde bu noktada çıkıyor. Sivil araçların duraklarımızı işgal etmelerinden dolayı yolcu indirip bindiriken zorluk yaşıyoruz" diyerek vatandaşların daha duyarlı olmasını istedi.
ŞİKAYETLERİ DEĞERLENDİRİYORUZ
Yönetim olarak 1. Hat araçlarına yönelik gelecek her türlü şikayeti değerlendirdiklerini ifade eden Aslan, "Şikayetin muhattabı olan arkadaşımız haksızsa yerine göre bir gün, bir hafta yada tamamen hattan men cezası veriyoruz. Yönetim olarak en fazla hassasiyet gösterdiğimiz nokta halkımızda 1. Hatla ilgili oluşacak kötü imajın engellemektir. Bu amaçla hattımızda bulunan şöför arkadaşların eğitimine de büyük önem gösteriyoruz. Şöförler derneğinin de katkılarıyla 3 ayda bir verdiğimiz eğitim programları sayesinde oldukça mesafeler katettik" dedi.
Erol Hoca:
Asıl mesleği antrenörlük olan Erol Hoca, boş zamanlarında 1. hatta şöförlük yapıyor. 1. hattın en büyük sıkıntılarından birinin Belediyeevleri Mahallesi üzerinde bulunan 300 metrelik güzergahın uzatılamaması olduğunu vurgulayan Erol Hoca, "Bu noktada aslında mağdur olan biz değil halkımız. Şehirlerarası çalışan yolcu otobüsleri Belediyeevleri kavşağında yolcusunu indiriyor. Mağdur vatandaşımız da 300 metre uzaklıktan elinde yükü bizim durağımıza kadar yürümek zorunda kalıyor. Önümüz kış, yağışlar başlayacak. Vatandaşımız çoluk çocuğu ve elinde yüküyle perişan olacak. Biz bu mağduriyetin giderilmesi anlamında Büyükşehir Belediyesine müracatlarımızı yaptık. Belediye,'kavşak düzenlemesi yaptığını ve daha sonra güzergahın uzatılabileceğini' söyledi. Fakat geçen onca zamana rağmen değişen birşey olmadı" diyerek gerekli değişikliğin biran önce hayata geçirilmesini istedi.
İsmail Kırmacı:
14 yıldan beri şöförlük yaptığını söyleyem İsmail Kırmacı, trafiğe çok sayıda araç sıkmasından şikayetçi oldu. Kırmacı, "Neredeyse insandan çok araba var. Böyle bir ortamda bakıyoruz, özel araçlar yollarda çift sıra park yaparak yolu daraltıyor. Kazaların büyük çoğunluğu da bu yüzden meydana geliyor. Biz bu yoğunluğun ortasında nasıl yolcu alacağız. Nasıl araçtan yolcuyu indireceğiz. Bazı özel araçlara bakıyorum yaya geçitlerine, ışıkların altına park ediyor. Gidecek zannedip bekliyoruz korna çaldığımızda yakıyor dörtlüleri, kalıyor olduğu yerde. Zaten gün boyun stres yaşıyoruz bu gibi durumlar bizi iyice yıpratıyor" diyerek yaşadıkları zorlukları gözler önüne serdi.
Ahmet Şahin:
3.5 yıldan beri 1. hatta araç sahibi olarak çalıştığını belirten Ahmet Şahin ise, yolcuların olmayacak yerde inmek istemesinden dolayı zorluk yaşadıklarını ifade etti. Şahin, konuşmasına şöyle devam etti; "Asıl problem 1. hatta ait yolcu indirme ve bindirme duraklarının olmamaması. Bu zamandan sonrada bu problemin düzeltilmesi çok zor. Müşterilerimiz bazen öyle yerlerde durmamızı istiyor ki, heran kaza riskiyle karşı karşıya kalıyoruz. Yolcularımız'dan isteğimiz biraz daha anlayışlı olmaları. Bizler onların canlarını taşıyoruz" diyerek yaptıkları işin önemine değindi.
Selami Bulgan:
25 yıldır 1 hatta çalıştığını belirten Selami Bulgan da, trafik yoğunluğundan şikayetçi oldu. Unkapanı ile 100. Yıl Bulvarı kavşağını geçtikten sonra yolcu indirmeye yer olmadığına değinen Bulgan, "Araçların gelişi güzel park edilmesi hem bizi hem diğer araçların geçişini zorlaştırıyor. Yolcuyu indirmeye kalksak bu sefer yolun ortasında durmak zorunda kalıyorsunuz. Diğer araç sürücüleride haklı olarak sitemde bulunuyor. Yolcu istediği yerde durmayınca kızıyor. Ne yapacağımızı bilemez hale geldik. Yolcu haklı, yaya haklı, herkes haklı birtek haklı olmayan var oda dolmuş şöförü. Nasıl bir stres içerisinde yaşadığımızı siz düşünün" ifadelerini kullandı.