İkinci, "Köy okulları kaderine terk edilmiş. Birleştirilmiş sınıf uygulamasıyla öğretmenlerin moral ve motivasyonu yok ediliyor." dedi.
ÖĞ-DER, köy okullarında görev yapan öğretmen, müdür ve hizmetliler ile 'Birleştirilmiş Sınıflardaki Sorunlar ve Çözüm Önerileri' toplantı düzenledi. Toplantıda köy okulları ve birleştirilmiş sınıflar ile ilgili problemleri rapor haline getirildi. Raporda çarpıcı tespitlere yer verildi. ÖĞ-DER Başkanı Abdullah İkinci, hazırlanan raporun ilgili devlet birimlerine ve MEB'e gönderileceğini kaydetti.
İkinci, 14 maddelik öncelikli problemlerin çözümü için Milli Eğitim Bakanlığı'nın harekete geçmesinin gerekliğine dikkat çektiği raporda şunlara dikkat çekti: "Okulların çok eski ve taş yapılardan oluşmasından kaynaklanan eksiklerin tespiti için gezici bakım ve tadilat ekibi oluşturulup, okulların eksikliklerinin yerinde tespit edilip tadilat gerekiyorsa tadilat, tadilat çözüm olmuyorsa yeni okul binalarının yapılması. Merkeze yakın köy okullarının dahi sobalı olması ve sobayı yakacak personel bulunmadığından öğretmenin saatlerce sobayla uğraşmak zorunda kalması hem dersleri hem de öğretmenin motivasyonunu büyük ölçüde etkilemekte, birleştirilmiş sınıflardan tayin isteyip ayrılmada önemli bir neden olarak görülmektedir. Çözüm ise okullara ve lojmanlara ısı yalıtımı yapılarak kalorifer sistemi döşenip, bununla ilgili bir hizmetli görevlendirmesi yapılarak en büyük sorunlardan biri olan ısınma sorununun giderilmesi. Okul bahçe duvarlarının olmaması, okul bahçe zeminlerinin toprak veya çamur olması. Zemine parke taşların döşenmesi ve okul bahçe duvarlarının yapılması, okulların bahçelerine oyun ve spor alanları yapılması. Okul öğrenci tuvaletlerinin okuldan çok uzak yerlere yapılmasından dolayı yaşanan sıkıntılar. Lojmanların tadilatı veya yeniden inşası ile köy okullarının öğretmen için yaşama elverişli hale getirilmesi. Öğretmenlerin köylerde kalması açısından ikna edici bir ortam oluşturulması. Okullardaki sınıfların ya çok büyük ya da çok küçük olmasından dolayı yaşanan sıkıntıları gidermek için öğrenci potansiyeline paralel olarak sınıf büyüklüklerinin düzenlenmesi. Okullardaki öğretmen sayılarına uygun olarak müfredat hazırlanıp esnek olarak sunulması (Tek öğretmenli 4 sınıf bir arada ya da 2 öğretmenli 2 sınıf bir arada vs gibi). Ders kitaplarının birleştirilmiş sınıfları da göz önüne alınarak ya da birleştirilmiş sınıflara özel olarak hazırlanması. Birbirine yakın köylere ortak bir okul yapılması ya da taşıma ile aynı sınıflar birleştirilerek müstakil sınıfa dönüştürülmesi. Araç-gereç eksikliklerinin giderilip, teknolojik araçların (fotokopi makinesi, yazıcı, bilgisayar, internet) okullara sunulması. Okullarda öğretmen, hizmetli gibi çalışan aynı zamanda müdür olan öğretmenin iş yükünü azaltarak öğrencilere daha çok zaman ayırabilmesi için yardımcı personel bulundurulması. Çok fazla birleştirilmiş sınıf bulunmasının önüne geçmek için taşımalı eğitim merkezlerine taşıma yapılması. Birleştirilmiş sınıf öğretmeni müfettişler tarafından hizmetli, öğretmen ve müdür olarak üç ayrı teftişe mecbur kalmasıyla rol karmaşası yaşaması. İl ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin müdür yetkili öğretmenlerin taleplerini ciddiyetle karşılık vermesi. Köy okullarının kendi kaderine terk edilip yalnız bırakılmaması. Köyde sobayı yakmaktan temizliğe, öğretmenlikten müdürlüğe, tadilat işlerinden öğrenci araç-gereç eksiklerinin karşılanmasına kadar tüm işleri yapan birleştirilmiş sınıf öğretmeninin sadece derse giren müstakil sınıf öğretmeniyle aynı maaşı alarak ücret adaletsizliğine maruz kalması." CİHAN