Kozmetik ihracatında artış trendi

Her yıl ortalama yüzde 10 büyüyen kozmetik ve kişisel bakım ürün pazarında en büyük paya saç bakım ürünleri sahip. Sektörün geçen yılki ihracatı 1 milyar doları aşarken, ihracatta artış trendi de devam ediyor.

Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Belgin Sile, yaptığı açıklamada, küresel kozmetik pazarının hızlı büyümesini sürdürdüğünü belirterek, "Dünya genelinde yaklaşık 750 milyar dolarlık bir hacminin bulunduğu tahmin edilen pazarın sürükleyici ayağı ise güzellik sektörü. 2023 verilerine göre, pazarın 450 milyar dolarını güzellik ve cilt bakımı oluşturuyor." dedi. Türkiye'deki ekonomik gelişmeye bağlı olarak, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarının her yıl ortalama yüzde 10 büyüdüğünü söyleyen Sile, pazarda doğal kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin payının yüzde 5 civarında olduğunun tahmin edildiğini ifade etti. Sile, bu durumun dünya pazarıyla paralellik gösterdiğini kaydederek, "Türkiye'de pazarlanan ürünlerin sadece yüzde 10'unu Türkiye menşeli ürünler oluşturuyor. Saç bakım ürünleri, sektör ürünleri içinde en büyük paya sahip. Şampuanlar saç bakım ürünlerinin yaklaşık yüzde 59'unu oluşturuyor." şeklinde konuştu. Geçen yıl kozmetik sektörünün ihracatının 1 milyar doları aştığını kaydeden Sile, sektörün ihracatta artış trendinin sürdüğünü söyledi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

EKONOMİ Haberleri