Yaklaşık bir ay önce muayene olmak üzere bir kamu hastanesine gitmiştim. Doktorun yönlendirdiği bir işlem için farklı bir bölüme gittim. İstenen sonuçla ilgili müstakil bir odada o işlemi yürüten erkek bir personel masada oturuyordu.
Elinde cep telefonu onunla meşguldü. Selâm verdim, biraz bekledim, yüzüme bakmayınca, boynu bükük bir vatandaş edâsıyla, hafif bir ses tonuyla "bir işlem için doktor buraya yönlendirdi" dedim. O odada da zaten bilinen tek işlem yapılıyordu rutin olarak. "Geç şu odaya, benim komutlarıma göre hareket et" dedi. İşlem bitti odadan çıktığımda yine telefonuyla ilgileriyordu. "İşlem tamam mıdır, şimdine yapmam gerekir ?" dedim. "Sonucu doktor söyler" dedi kafasını telefondan kaldırmadan. Ben de kendisine hafif bir ses tonuyla; "Bey efendi yüzüme bakar mısınız" dedim.
Eli telefonda, kafasını kaldırdı, ciddiyetsiz bir tavırla; "ne var" dedi. "Ben kimim biliyor musun" dedim, az toparlandı, "Ben bir vatandaşım, biz de vatandaşa hizmet etmek için burada görevlendirilmiş bir personelsiniz, bu duyarsızlığınız normal midir" dedim. "Ne var, işiniz olmadı mı" dedi. "İşim oldu ama tavrınız uymadı" dedim. "İlgili ve nazik olmanız gerekmez mi ?" dedim ve odadan ayrıldım. Bir dilekçe ile konuyu idareye bildirmek en doğru sorumluluk olacaktı ancak bi ilgisizliği ve duyarsızlığı ispat edecek her hangi somut bir belge yoktu. Bu nedenle, bu durumu ancak ikili sohbetlerin konusuna dönüştürdük. Kendileriyle bu konuyu paylaştığım herkesin de benzer tecrübeler yaşadıklarını ve şikayetçi olduklarını gördüm. Böylesi bir vakıdan başhekim, sağlık müdürü ve ilgili yöneticilerin habardar olması gerekir, bunun için de idarecilerin iç denetim, kamera ve ani idari danetimler yapmaları lazımdır.
Yukarıda anlatmaya çalıştığımız tecrübeyi yaşadıktan sonra, dün sabah başka bir muayene için İlkadım ilçesinde bulunan Fizik Hastanesine gittim. İşlerimin bitiminden sonra da, yanımda bulunan bir arkadaşla, daha önceden tanıdığım Hastane Başhekimi Ahmet İsmailoğlu'nu ziyaret ettik. Hasbehâl edip, çay ikramı sırasında, başhekimin iki personelini makama davet ettiğini fark ettik, özel bir değerlendirme olacağı düşüncesiyle müsade istedik, ancak özel bir durum olmadığını söylemesiyle 5-10 dakika daha misafiri olduk.
Çok tevafuk ki, başhekim sayın Ahmet İsmailoğlu, o iki personele; "Bir anket hazırlayın, tüm personele sunun, birimlere sandık koyun, zorunlu olmadığını söyleyin katılmak isteyenlerin anketi doldurup sandığa atmalarını söyleyin, isim almayın birimlerden katılım sayısı alın. Ankette; cep telefonlarını personel sessizde mi, titreşimde mi, sesli mi kullanmalı sonusunu sorun, bir soru da başhekim bu işlerle ilgilenmesin maddesini de koyun, kısa sürede bana getirin" dedi. Bu diyaloğa şahit olunca diğer bir kamu hastanesinde yaşadığım ve yazımıza konu ettiğim olayı kendisiyle paylaşarak, tebrik ettim.
Sayın başhekimin; bir yönetici olarak hastanede olan önemli bir sorunu görmüş ve bunun için çözüm üretmek amaçlı girişimlere başlamış olması her türlü takdirin üzerindedir. Bu anketi hastalarla da yapılmasını sağlayarak; hem konuyu tam anlamaya, hem de çözümü için farklı yöntemler bakacağına işaret etmesi; kısa zaman sonra şikayetçi olduğumuz kurumlardaki cep telefonu sorununa pilot bir uygulama geliştireceği kanaatını uyandırmıştır.
Örneğini ve şikayetimizi paylaştığımız, kurumlardaki cep telefonu uygulamasına mutlaka bir çözüm bulunmalıdır. Tüm personelin bu konuda ilgi ve duyarlılığını sağlamak zor olacağına göre; kanun ve yönetmeliklerle "Kurumlarda cep telefonu kullanma" mevzuatı çıkartılarak, hizmetleri aksatmayacak bir düzenlemeye gidilmelidir. Kamu kurumu olmasa da, kamuya hizmet sunulan cami, Kur'an kursu, konferans salonu gibi, toplumun katılımının sağlandığı ibadethane ve sosyal tesislerde de benzer uygulamalara gidilmelidir. Bu konuda, mevzuata bağlı bir uygulama; özgürlükleri kısıtlama değil, aksine ikinci kişilerin özgürlüğüne dönük bir düzenleme olacaktır.
Doğru, sağlıklı bir düzenleme; kamuya hizmet bakımından çok isabetli ve faydalı olacaktır. Fizik hastanesi başhekimi sayın Ahmet İsmailoğlu hocamızın bu konuda pilot bir çalışma geliştereceğine inanıyor, bir vatandaş ve medya mensubu olarak da kendisini destekliyorum. Faydalı bir sonuç oluşması halinde, topluma çok hayırlı bir hizmet sunmuş olacağını bir ilahiyatçı olarak düşünüyorum. Sayın valimizin bu konuya el atması ülke çapında örnek bir çalışma olacaktır inanıyorum. İlgili ve yetkililere başarılar diliyorum.