Alınan bilgiye göre, atık üretimini azaltmak, ileri ve geri dönüşümü teşvik etmek, çevreye karşı duyarlılık ve farkındalık oluşturmak, yenilikçi çözümlerin sunulduğu yönetim anlayışını geliştirmek amacıyla geçen eğitim öğretim yılında okullarda bir dizi uygulama yürütüldü. Bu kapsamda "Sürdürülebilir Yaşam İçin Eğitim Projesi" ile 81 ilden öğretmenlere eğitici eğitimleri verildi. Bu eğitimi alan öğretmenlerin kendi illerindeki öğretmenlere eğitim vererek okullarında projeyi uygulamaları sağlanacak. MEB ile TEMA, Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı Arasında "Doğa Eğitim Programları ve Projeleri İşbirliği Anlaşması" yapıldı. Protokol kapsamında Minik TEMA, Yavru TEMA ve Ortaokul TEMA Doğa Eğitim Programları, Evimiz Dünya, Ağaç Kardeşliği, İklim Değişikliği Eğitim ve Farkındalık ve Su Kardeşliği projeleri yürütüldü. İklim Değişikliği Eğitim ve Farkındalık Projesi ile ortaokul kademesindeki 27 ilde 2 bin 699 çocuğa, Ağaç Kardeşliği projesi ile 51 ilde 9 bin 622 çocuğa ulaşılarak uygulamalar tamamlandı. "Doğa Öncüleri Projesi İşbirliği Anlaşması" ile birlikte Doğa Öncüleri Gençlik Programına dahil olan öğrenciler, "yaban hayatı koruyucuları", "su melekleri", "plastik avcıları", "gıda savaşçıları" ve "karbon tutucuları" topluluklarında yenilikçi ve dönüştürücü projeler üretti. Projeler, yerelde yine öğrenciler tarafından uygulandı. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile Hayat Holding Arasında imzalanan "Hayata İyi Bakarız: Ekolojik Okuryazarlık Projesi İşbirliği Protokolü" ile öğrencilerin sürdürülebilir bir dünya hikayesi üretmelerine yönelik okul ve sınıf oyunları, görsel videolar ve düşündürücü etkinlikleri de içeren çalışmalar yapıldı.