Alım heyetleri gerçekleştirerek yurt dışında düzenlenen fuarlarda boy gösterip pazar çeşitliliğini artıran mücevher sektörü, ihracatını artırmayı sürdürüyor. Yurt içinde düzenlenen mücevher fuarları da bu ürünlere yurt dışından talebin artmasına katkı sağlıyor. Bu fuarların mücevher sektöründeki ticari ilişkilere çok önemli katkılar sağladığı da görülüyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye'nin ihracatı, temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,8 artarak 22,5 milyar dolara yükseldi. Türkiye'nin mücevher ihracatı, temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre 90,9 artarak, 496,8 milyon dolardan 948,4 milyon dolara çıktı. Mücevher sektörünün ihracatı, böylece geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 2 katına ulaştı.