TEFEKKÜR
Dursen Özalemdar
GÖRMEK ve BİLEBİLMEK arasındaki bağı insan kurabilmişse ne alâ. Değişik marka ve firmaların ürettikleri malları, kalitesinden, üzerine iliştirilmiş etiketlerinden nasıl tanıyabiliyorsak, Kendimizden başlayarak çevremize, uçusan kuşlara, koşusan hayvanlara, yağan yağmura, kara. Bulutların hareketlerine, Doğan güneşe, gece görülen Ay’a, Yıldız lara baktığımızda, Her malın bir üreticisi, her malı bir yapanın bulunma gerçeği gibi, içinde yaşadığımız KÂİNATI ‘da VAR eden BİR ALLAH’ın var olduğunu kabul ve idrak etmemiz mecburiyetidir.
TOPRAK-SU-HAVA ve GÜNEŞ ışığı gibi DÖRT ana maddeden YÜZBİNLERLE çeşit MAHLUKATI YARATAN, Onlara hayat vererek ihtiyaçlarını gideren. Bahar ve Yaz mevsimlerinde verdiği hayatı, Güz mevsiminde solduran, Beyaz kar örtüsü ile bir nev’i hayatları, KEFENLEYEN, bir yıllık devir daimde, bize hayatın kısa bir modelini gösteren, Yüce Yaratıcımız, öldükten sonra yeniden dirilişin de örneğini, Bahardaki dirilişleri örnek göstermiştir.
MAHLUKATIN EŞREF’İ, EN ÜSTÜNÜ olarak tarif edilen insan’ın üstünlüğü içinde, Yaratanına tabi olma ve emirlerine uyma ile, MELEKLERDEN daha üstün bir duruma gelebileceği vaadi ile, Yoldan çıkıp, İsyan etmesi halinde ise, Esfele-i Safilin’e, Cehennemin en kötü yerine atılacak bir yapıda olduğudur.
GÜZELLİK-ÇİRKİNLİK-BEDENİ NOKSANLIK-HASTALIK-NEFSE HAKİMİYET- ZENGİNLİK ve FAKİRLİK-
Gibi hallerin MANA ve MUHTEVİYATINI bilerek hayatın YÜKLERİNDEN kurtulmayı,Zevk ve keyiflerini, Ebedi aleme intikal edecek olan güzellikle yaşamayı hedeflemektedir.
ANKEBUT SURESİ AYET 2 ;
İNSANLAR “İNANDIK”DEMEKLE SERBEST BIRAKILIP İMTİHAN EDİLMİYECEKLERİNİ Mİ SANDILAR.
AYET 3 ;
ŞANIM HAKKI İÇİN, BİZ ONLARDAN ÖNCEKİLERİ ÇEŞİTLİ İMTİHANLARDAN GEÇİRDİK. ALLAH ELBETTE DOĞRU OLANLARLA, YALANCILARI BİLECEK ve ORTAYA ÇIKARACAKTIR.
BAKARA SURESİNİN 155 AYETİNDE ;
Ey Müminler (İtaatkârı asi olandan ayırd etmek için sizi biraz KORKU, Biraz AÇLIK, Birazda MALLARDAN,CANLARDAN ve MAHSÜLLERDEN YANA EKSİLTME İLE AND OLSUN İMTİHAN EDECEGİZ. EY HABİBİM ŞÜKREDENLERE (LUTUF VE İHSANLARIMI) MÜJDELE.
Bedene gelen hastalıklar, ölümün
Elçisidir. Ölüm elçisinden yüzünü geri çevirme. Hayatı dertsiz, elemsiz geçenin, ölümü de acı olur. Nefsine Tapanın rûhu için kurtuluş yoktur. Akıl, insana ayak bağı olursa, Sen onu akıl kabul etme. O, ancak yılan ve akreptir. Bu dünya zahmet ve belâ yeridir. Bu dünyaya gelen, bu
Musibetlere mâruz kalacaktır. Bir kimsenin ana-baba, kardeş, Evlât veya dostlarından biri ölebilir. Kişi, çeşitli hastalıklara
mâruz kalabilir, iftiraya uğrayabilir, malını mülkünü kaybedip İflâs edebilir. Bu felâketlere sabretmezse devamlı huzursuz olur, doğru dürüst ibâdet edemez.
Dünya ve ahret hayatını kazanmak isteyenin açlığa, insanların Kötülemesine ve çeşitli musibetlere sabretmesi lâzımdır. Kim Allahtan korkarak sabrederse sıkıntılardan kurtulur. Sabreden muradına erer.
EYYÜB ALEYHİSSELÂM,
Eyyüb aleyhisselâmın sabrı, dillere destan olmuş ve Allahüteâlâ onu sabrından dolayı övmüştür. Allahü teâlâ sabredenleri
Sevdiğini ve ecirlerinin hesapsız ödeneceğini bildirmiştir. Sabır,
Erişmek istenen şeylerin anahtarıdır. Her hayra sabırla ulaşılır. Nemutlu sabredenlere
Mukadder olan şey başa gelir, eğer sabredilirse ecri görülür.
Sabredilmez, bağırılırsa, günaha girilir ve huzursuz olunur.
Cennete girmede öncelik verilecek olanlar,
ÂMÂLAR
Cenab-ı Hak, ahirette Cennete girmelerinde bazı kullarına öncelik vererek onları mükafatlandırır. Öncelik verileceklerin
Birincisi, dünyada göz nurundan mahrum olan âmâlar gelir
.