ÖĞRENCİLERİN HAYATINA YÖN VERDİ

Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, 95 yıl önce kurulan derneklerinin vasiyet niteliğindeki tüzüğünün gereğini yerine getirdiklerini belirterek, "Kuruluşumuzdan bugüne 95 yılda 50 bine yakın çocuğa burslarla hayat verdik." dedi.

Pehlivanoğlu, 31 Ocak 1928'de kurulan derneğin çalışmalarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. "Derneklerinin Türkiye Cumhuriyeti'nin 95 yıllık eğitim hafızası olduğunu" ifade eden Pehlivanoğlu, TED'in, 1928'de ilk olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulduğu 1. Meclis binasında çalışmaya başladığını anlattı. Milli Mücadele yıllarında Mustafa Kemal Atatürk'ün önderliğinde emperyalist güçlere karşı mücadele verildiğini anımsatan Pehlivanoğlu, "Yokluklar içerisinde ülkeyi kuran kadrolar, öncü kurumlar oluşturdu. Düşünün ki eğitime bakış açılarını değerlendirmek için, Polatlı'dan top sesleri gelirken Ankara'da Milli Eğitim Şurası toplandı. Yaklaşık 50'nin üzerindeki kadın ve erkek öğretmen şurada bazı temel kararlar aldı." diye konuştu. "Türk Maarif Cemiyeti" adıyla kurulan derneklerinin İstanbul'da, Anadolu'dan gelen çocukların barınma sorununu gidermek için ilk öğrenci yurdunu kurduğunu, binlerce kişiye okuma yazma öğrettiğini, Türkiye'nin çeşitli yerlerinde okullar ve yurtlar açtığını anlatan Pehlivanoğlu, Merkez Bankasının sembolik de olsa kurucu ortaklarından olan derneğin Basın İlan Kurumunun işleyişinde de yer aldığını belirtti. Türkiye'nin eğitim hafızasını oluşturan derneğin kuruluş amaçlarının tüzükle ortaya konulduğunu ifade eden Pehlivanoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "O yıllarda, Türkiye Cumhuriyeti'ne ait 23 lise varken 500'ün üzerinde misyoner lisesi vardı. Aslında misyoner okulları eğitimi parsellemişti. Bu nedenle, kurucu kadrolar tüzüklerinde, Türkçe ve yabancı dilde eğitim veren okullar ve öğrencilerin barınmalarını sağlamak amacıyla yurtlar açılsın, bu okullarda yüksek nitelikli öğrenciler yetiştirilsin demişler. İkinci olarak maddi olanakları yeterli olmayan başarılı çocuklara ülke genelinde burslar verilmesini istemişler. Bugün TED, ihtiyacı olan binlerce öğrenciyi gururla okutuyor. Kuruluşumuzdan bugüne 95 yılda 50 bine yakın çocuğa burslarla hayat verdik. Şu an dernek olarak nitelikli burs verdiğimiz öğrenci sayısı 3 bin 500 dolayında. Şöyle bir hesap yaptık, biz 10 bin öğrenciye nitelikli burs verirsek, eleştirel düşünceye sahip, milli değerlerini özümsemiş, çağdaş dünyada rekabet edecek bilgi birikimine sahip öğrenciler yetiştirirsek, 10 bin öğrencinin kendi yaşamsal sürecinde minimum 1 milyon öğrencinin hayatını değiştireceğine inanıyoruz. Bu ülkenin kaderinin değişmesi demektir."

"TED'in duruşu vardır ve sorumluluğu milletin çocuklarıdır"
Derneğin düşünce kuruluşu TEDMEM'in veriye dayalı analizler yaptığını, bunların Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu, siyaset ve bürokrasi tarafından sıkı sıkıya takip edildiğini anlatan Pehlivanoğlu, bu analizlerin dikkate alınıp çözüm üretilmeye çalışılmasından mutluluk duyduklarını belirtti. Selçuk Pehlivanoğlu, tüzüklerinde "Bu cemiyet siyaset yapmaz." ifadesinin bulunduğuna işaret ederek, "TED'in duruşu vardır ve sorumluluğu milletin çocuklarıdır." diye konuştu. Özellikle düşük ve orta gelirli ailelerin çocuklarına yaşam mücadelesinde öncülük etmeyi ve eğitimdeki sosyal adaleti sağlayacak reform girişimlerine destek olmayı amaçladıklarını vurgulayan Pehlivanoğlu, "TED, bir vasiyet niteliğinde olan tüzüğünün gereğini yerine getirmeye çalışıyor." ifadesini kullandı. TED'in okullarından elde ettiği gelirin hepsinin, yoksul aile çocuklarına ve projelerine gittiğini belirten Pehlivanoğlu, "Dolayısıyla TED, modern Robin-Hood'luk yapmaktadır. Ben dahil TED'in hiçbir yöneticisi huzur hakkı almaz. Amacımız, bu ülkede kendi çocuklarımızın imkanlarına, adaletli bir şekilde başkalarının çocuklarının da sahip olmasıdır." dedi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

DENGE EĞİTİM Haberleri