Öğretmenliği öğretmen okulları sevdirdi

Eğitim sern Yürütme Kurulu Öğretmen Okullarının kuruluşunun 165. Yıldönümü dolayısıyla bir açıklama yaptı.

Eğitim Sen Yürütme Kurulu tarafından yapılan çaıklamada, " 16 Mart 1848 tarihinde Rüştiyelere öğretmen yetiştirmek üzere üç yıl süreli Darül Muallimin-i Rüşdi adını taşıyan okullar kuruldu. Bu tarih, öğretmen okullarının ilk kuruluş tarihi olarak kabul ediliyor ve bugüne kadar her yılın 16 Mart tarihi öğretmen okullarının kuruluş yıldönümü olarak kutlanmaktadır.Medreselere alternatif olarak kurulan Rüştiye mekteplerine Batılı anlamda öğretmen yetiştirmek için açılan Darülmuallimin'in, aradan 165 yıl geçmiş olmasına karşın, öğretmen okullarının Türkiye eğitim sistemindeki yeri hala boşluğu doldurulabilmiş değildir. Bugün 4+4+4 kademeli zorunlu eğitim sistemi ile yeniden medrese eğitimine dönülmek istenmektedir. Medrese eğitiminde yürütülen kademeli eğitim anlayışı, AKP hükümeti tarafından 4+4+4 şeklinde hayata geçirilmek istenmektedir. 165 yıl önce kurulan öğretmen okullarının sayesinde öğretmenlik ülkemizde uzun yıllar cazip bir meslek hale gelmiştir. Eğitime, çocuklarımıza çok daha fazla önem vermek gerektiğinin sık sık vurgulandığı son yıllarda, öğretmenlik mesleği ve onuru da hayatımızdaki pek çok şey gibi "işgücü piyasası"nın ihtiyaçlarına feda edilmiştir. Bugün eğitim emekçileri aynı anda pek çok angarya ile karşı karşıya bırakılmıştır. 300 bini aşkın işsiz öğretmenin hala atamasının yapılmamış olması ayrıca düşündürücüdür." dedildi.

ÖĞRETMEN OKULLARI POLİTİK KARARLARLA KAPATILDI
Öğretmen okulları gibi ülkenin aydınlanmasına, kalkınmasına büyük katkı sağlayan eğitim-öğretim kurumlarının, tıpkı Köy Enstitüleri gibi politik kararlarla kapatıldığı belirtilen açıklama şöyle tamamlandı: "1980'li yıllarla birlikte, serbest piyasa sistemine uygun öğretmen yetiştirme politikaları benimsenerek, eğitimde esnek ve güvencesiz çalışma biçimleri bütün kurallarıyla uygulanmaya ve yaygınlaştırılmaya çalışılmaktadır. Eğitim sistemimiz, Öğretmen Okulları deneyiminin, Köy Enstitülerinin atmış olduğu temel sayesinde bugünlere kadar gelebilmiştir. Eğitim sisteminin 4+4+4 kademeli zorunlu eğitim tartışmalarının yürütüldüğü bugünlerde, eğitim sistemini kendi siyasal-ideolojik amaçları doğrultusunda biçimlendirmek isteyenler, nitelikli öğretmen yetiştirme sorununu gündeme dahi getirmemektedir. Öğretmen Okulları ve Köy Enstitüleri deneyimlerini yaşatmak, nitelikli eğitim için nitelikli öğretmen anlayışını hayata geçirmek için mücadele etmek, Eğitim Sen'in ve yüz binlerce eğitim ve bilim emekçisinin öncelikli görevi olmayı sürdürmektedir."

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

DENGE EĞİTİM Haberleri