OMÜ, İKNA ETTİ

Gazetemiz Genel Yayın Yönetmeni Adnan Bahadır'ı ziyaret eden Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Genel Sekreter Yrd. Doç Dr. Selahattin Özyurt,üniversite ile ilgili yaptığımız haberlerden dolayı Adnan Bahadır'a geniş bir dosya sundu.

Yaklaşık 4 ay kadar önce Ondokuz Mayıs Üniversitesi ile ilgili bazı olayları gazetemizin manşetine taşımış ve siz değerli okuyucularımızla paylaşmıştık. Birkaç hafta önce OMÜ Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Akan, dün de Genel Sekreter Yardımcısı Doç. Dr. Selahattin Özyurt, gazetemizi ziyaret ederek, Genel Yayın Yönetmenimiz Adnan Bahadır'la uzun bir sohbet gerçekleştirdi. Tüm olayları ve haberlere konu olan detayları açık yüreklilikle Bahadır'a anlatan Özyurt, geniş bir dosyayı da sunarak olayların içyüzünü tüm detaylarıyla anlattı. İşte Özyurt'un sunduğu o dosyadaki detaylar...

ÜNİVERSİTE HAKKINDA “AKRABALAR CUMHURİYETİ” BAŞLIĞI ALTINDA YAPILAN HABER:
Ondokuz Mayıs Üniversitesinde 657 sayılı yasaya tabi personel alımı kamu personel seçme sınavı sonuçlarına göre yapılmakta ve devlet personel başkanlığı tarafından boş kadrolara yapılan atamalar kuruma bildirilmektedir. İdari personel alımının tamamı ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre gerçekleştirilmektedir. 2547 sayılı Yüksek Öğretim Yasasına tabi olan unvanlara yapılan atamalar anılan yasa hükümleri uyarınca gerçekleştirilmekte konuyla ilgili yasa gereği oluşturulan bilimsel jüri raporları, ilgili yönetim kurulu kararı doğrultusunda atamalar ve yükseltilmeler yapılmaktadır. Öğrenciler ise ÖSYM tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav sonucuna göre yerleştirilmektedir. Haberde ismi geçen Rektör Prof. Dr. Hüseyin Akan'ın yeğeni Ertuğrul Akan, Manisa Celal Bayar Üniversitesi mezunu olup MEB Manisa Saruhanlı Meslek ve Teknik Eğitim Merkezinde Beden Eğitimi Öğretmenliği görevini yürütmekteyken Güzel Sanatlar Enstitü Sekreterliği görevine 657 sayılı yasanın 74. maddesi uyarınca naklen atanmış ve 2547 sayılı yasanın 13/b-4 maddesi gereğince Samsun Sağlık Yüksekokuluna Yüksekokul Sekreteri olarak görevlendirilmiştir. Adı geçen personelin atandığı kadro yükselme sınavına tabi kadrolardan değildir. Bu nedenle herhangi bir yükselme sınavına girmesine hukuken gereklilik bulunmamaktadır.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluna özel yetenek ile öğrenci alınabilmesi için liselerin, meslek liseleri, öğretmen liseleri ve güzel sanat liseleri ile güzel sanatlar ve spor liselerinin spor alanlarından mezun olan adayların aynı alandaki eğitim programına başvuracakları YGS puan türlerinin herhangi birinden 140 puan almaları gerekmekte olup, bunların dışındaki liselerden mezun olan adayların YGS puan türlerinin herhangi birinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. Belirtilen şartı taşımayan kişilerin sınava başvurmaları hukuken mümkün değildir. Yaşar Doğu Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen özel yetenek sınavları her türlü şaibeyi ortadan kaldırma amacıyla kayıt altına alınmakta ve itiraz halinde kayıtlar erişime sunulmaktadır. Sınavın tüm aşamaları objektif denetlenebilir ve hukuka uygun olarak gerçekleştirilmektedir. Akrabalık bağı ya da diğer subjektif etkiler başarı yada başarısızlıkta hiçbir şekilde etken değildir. Hal böyleyken haber içeriğinde hiçbir bilgi ve belgeye dayanmadan başhekiminin oğlunun üniversite sınavını kazanamadığı halde yetenek sınavına girerek torpille beden eğitimi ve judo bölümüne öğrenci olarak kaydedildiği iddia edilmiştir. Açıklandığı üzere iddialar hukuki dayanaktan yoksundur.

ÜNİVERSİTE HAKKINDA “KİM KİMİ OKUTACAK” BAŞLIĞI ALTINDA YAPILAN HABER:

“Kim Kimi Okutacak” başlığı altında yapılan haberde Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde sadece 4 (dört) öğrencinin öğrenim gördüğü ileri sürülmektedir. Oysa bu sayı 367'dir. İsteyen herkes, Ondokuz Mayıs Üniversitesi internet sitesine (www.omu.edu.tr) girerek “Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı”na ait kısımdan söz konusu istatistiklere ulaşabilir. Ayrıca 74'ü yükseklisans, 42'si doktora olmak üzere toplam 116 lisansüstü öğrenci bulunmaktadır. Lisansüstü öğrencilerle birlikte toplam öğrenci sayısı 500'e yaklaşmaktadır.
Aynı şekilde, Fizik Bölümüne yapılan öğretim üyesi atamaları da yanlış değerlendirilmiştir. Zira, haberde yer verilen 5 atamadan 4'ü Üniversite içindendir. Şöyle ki;
Doç.Dr.İbrahim Uçar zaten Üniversitemiz öğretim üyesidir: Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Yüksek Enerji ve Pl.Fiz. Anabilim Dalında Yardımcı Doçent iken yine aynı Anabilim Dalında Doçent kadrosuna 2011 yılı Şubat Ayında atanmıştır.
Yrd.Doç.Dr.Esat Bozkurt, Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Atom ve Molekül Fiziği Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi iken yine aynı Anabilim Dalında Yardımcı Doçent kadrosuna 2010 yılı Mart Ayında atanmıştır.
Yrd.Doç.Dr.Çağatay Tufan, Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü Nükleer Fizik Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi iken yine aynı Anabilim Dalında Yardımcı Doçent kadrosuna 2009 yılı Ocak Ayında atanmıştır.
Dışardan yapılan tek atama Doç.Dr.Sedat Gümüş'tür. Doç.Dr.Sedat Gümüş, Amasya Üniversitesi öğretim üyesi iken Fen Edebiyat Fakültesi Atom ve Mol.Fiziği Anabilim Dalına 2008 yılı Aralık Ayında ataması yapılmıştır. Kaldı ki Sedat Gümüş Amasya Üniversitesine Ondokuz Mayıs Üniversitesinden gitmiştir. Bu atamayla eski görev yerine dönmüş olmaktadır.
Haberdeki çarpıtmanın en bariz göstergesi ise Yrd.Doç.Dr.İrfan Şaka'ya ilişkindir. Yrd.Doç.Dr.İrfan Şaka Üniversitemiz Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü araştırma görevlisi olarak görev yapmaktayken Üniversitemiz Samsun Meslek Yüksekokulunda 2009 yılı Ocak Ayında yardımcı doçent olarak atanmıştır. Yani Fizik Bölümünden ayrılmıştır. İrfan Şaka, 2010 yılı Temmuz Ayında tekrar Fizik Bölümüne görevlendirilmiştir. Bir başka deyişle geçmişte zaten Fizik Bölümü öğretim elemanı olan İrfan Şaka, Fizik Bölümüne yeni atanmış gibi gösterilmiştir. Görüleceği üzere, Fizik Bölümüne yapılan atamalardan 4'ü zaten Üniversitemiz Fizik Bölümünde öğretim elemanı olarak çalışmaktadır. Sadece unvanları değişmiş, araştırma görevlisi iken yardımcı doçentliğe yükselmişlerdir. Sadece bir öğretim üyesi Amasya Üniversitesinden naklen tayin olmuştur.

ÜNİVERSİTE HAKKINDA “ADİL DÜZENCİ ÜNİVERSİTE YÖNETİCİLERİNİN MARİFETLERİ” BAŞLIĞI ALTINDA YAPILAN HABER:

Ondokuz Mayıs Üniversitesinde 657 sayılı yasaya tabi personel alımı kamu personel seçme sınavı sonuçlarına göre yapılmakta ve devlet personel başkanlığı tarafından boş kadrolara yapılan atamalar Üniversiteye bildirilmektedir. İdari personel alımının tamamı ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre gerçekleştirilmektedir. 2547 sayılı Yüksek Öğretim Yasasına tabi olan unvanlara yapılan atamalar anılan yasa hükümleri uyarınca gerçekleştirilmekte konuyla ilgili yasa gereği oluşturulan bilimsel jüri raporları, ilgili yönetim kurulu kararı doğrultusunda atamalar ve yükseltilmeler yapılmaktadır.
Öte yandan, sağlıkla ilgili olmayan kişi Sağlık Yüksekokulu Sekreterliğine atanmıştır denerek okuyucu yanıltılmaktadır. Fakülte, yüksekokul veya enstitü sekreterliği kadroları idari kadrolardır. İlgili birimin alanıyla ilişkili kişilerin atanması gerektiği iddiası gülünçtür. Tıp Fakültesi sekreteri tıpçı, Veteriner Fakültesi sekreteri de veteriner değildir. Üniversite tarafından gerçekleştirilen tüm atamalar mevzuata uygundur.

ÜNİVERSİTE HAKKINDA “ON NUMARALI ÖĞRENCİ” BAŞLIĞI ALTINDA YAPILAN HABER

Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans düzeyindeki programlar arasındaki geçiş, çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi yapılması hakkında yönetmeliğin Kurumlararası yatay geçiş başlıklı 11/7. maddesinde yatay geçiş yapılacak programların öğrenci sayısına göre kontenjanlar belirlenmiş olup, aynı madde metninde “Geçişin Yapılacağı Diploma Programının Giriş Yılındaki Kontenjanı ile Yatay Geçiş Kontenjanı Belirlenen Yarıyıla kadar, Programdan İlişiği kesilen veya ayrılan öğrenci sayıları ile bu yarıyıl içinde yatay geçiş yoluyla gelmiş olan öğrenci sayıları arasındaki farkı aşmayacak biçimde ilave kontenjan belirleyebilirler” düzenlemesine yer verilmiştir. Alıntısına yer verilen mevzuat hükmü gereği Tıp Fakültesi Yönetim Kurulunun kararıyla 4. sınıf için ilave 6 kontenjan talep edilmiştir. Fakülte Yönetim Kurulunun talebi Üniversite Senatosunun 09.06.2011 tarihli toplantısında görüşülmüş ve 2011/127 sayılı karar ile kabul edilmiştir. Tıp Fakültesi 4. Sınıf için ilan edilen toplam 10 kontenjana yapılan başvurular yönetmelik hükümleri gereğince değerlendirilmiş ve sıralamaya konulmuştur.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Üniversitelerin Kurumlararası yatay geçiş başvuru ve değerlendirme takvimi incelendiğinde yatay geçiş başvurularının 19.08.2011-03.08.2011 tarihleri arasında yapıldığı görülmektedir. 19 Ağustos tarihinde başlayan yatay geçiş başvuruları için kontenjanların belirlenme tarihi 09.06.2011'dir. Başka bir ifadeyle kontenjanlar adayların başvurusundan yaklaşık 2 ay önce belirlenmiştir. Kontenjanlar belirlenirken başvuru yapacak aday sayısı yada başvuru yapacak adayların puanları ile ilgili herhangi bir bilgi mevcut değildir. Bu durumda Rektör Yardımcısı YÖK Üyesi Prof. Dr. Sait BİLGİÇ'in oğluna torpil yapmak amacıyla kontenjan talep edildiği iddiası dayanaksız kalmaktadır.Yatay geçiş başvuruları yapılmadan 2 ay önce Prof. Dr. Sait BİLGİÇ 'in oğlunun 10. sırada yer alacağının tahmin edilerek kontenjan talebinde bulunulduğu iddiası hayatın olağan akışına aykırıdır. Üniversitemiz Tıp Fakültesi 4. Sınıfına yatay geçiş yapmak amacıyla başvuran adaylar arasından yönetmelik hükmüne göre yapılan puan sıralaması gereği yatay geçişler gerçekleştirilmiştir. Yapılan tüm işlemler hakkaniyete hukuka ve mevzuata uygundur. Herhangi bir öğrenciye torpil yapılması söz konusu değildir.

ÜNİVERSİTE HAKKINDA “SKANDALLARIN BABASI” BAŞLIĞI ALTINDA YAPILAN HABER

Haber içeriğinde Sofya Üniversitesi'nin Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmadığı iddia edilmiş ise de; ekte sunduğumuz Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Denklik Birimi tarafından Okul tanıması konu başlığı ile gönderilen 08.06.2011 tarih ve 024201 sayılı yazısında açıkça görüleceği üzere Bulgaristan Sofya Tıp Üniversitesi Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği tanınan bir üniversitedir.Haber içeriğinde kişilerin yatay geçiş başvurularının kabullerinde akrabalık bağı gözetildiği iddia edilse de; Üniversitemiz Tıp Fakültesine Yurt dışından yapılan öğrenci başvuruları ilan edilmiş kontenjan dâhilinde Yatay Geçiş ve İntibak Komisyonlarımızca değerlendirilmiş, adaylar okul başarı puanlarına göre sıralanmış ve eşitlik halinde varsa ÖSYM puanı dikkate alınarak sıralama yapılmıştır. Ekte sunduğumuz Üniversite Yönetim Kurulu kararlarında görüleceği üzere Yurtdışından yatay geçişle her bir döneme ayrı ayrı başvuran bütün öğrencilere aynı uygulama yapılmış, haberde bahsi geçen menfaat ilişkilerine dayanılarak kimseye ayrı bir muamele yapılmamıştır. Öğrenciler başarı sırasına göre yerleştirilmişlerdir. Herhangi bir öğrenciye torpil yapılması söz konusu değildir.

ÜNİVERSİTE HAKKINDA “BALLI ALIŞVERİŞ” BAŞLIĞI ALTINDA YAPILAN HABER:

657 sayılı Devlet Memurları Kanunun Memurların Sosyal Tesis İhtiyaçları başlıklı 191. maddesinde "Devlet Memurları için lüzum ve ihtiyaç görülen yerlerde çocuk bakımevi ve sosyal tesisler kurulabilir" düzenlemesine yer verilmiştir. Anılan yasal düzenlemeye uygun olarak şehir merkezinde Üniversitemiz personelinin, emeklilerinin, eş ve çocuklarının, kanunen bakmakla yükümlü oldukları bireylerin yemek, konaklama, dinlenme ve kültürel faaliyetlerinde bulunmasına ortam hazırlamak için sosyal tesis olarak kullanmak amacıyla gayrimenkule ihtiyaç duyulmuştur. Konuyla ilgili Genel Sekreterlikçe Rektörlük Makamına teklifte bulunularak onay alınmış ve gayrimenkulun tespit ve satm alınması işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla Rektör Yardımcısı Başkanlığında bir komisyon oluşturulmuştur. Komisyon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı, Emlak Komisyoncuları Odası Başkanlığı, Büyükşehir Belediye Başkanlığından alınması düşünülen gayrimenkulun tahmini bedeli (rayiç bedel) konusunda bilgi istemiştir. Konuyla ilgili Emlakçılar Odası ve İlkadım Belediye Başkanlığından gelen cevabi yazılarda tahmini bedelin 650.000,00 TL, Ticaret ve Sanayi Odasından gelen cevabi yazıda 625.000,00 TL olabileceği Üniversitemize bildirilmiştir. İlgili komisyon 18.05.2011 tarihinde Rektör Yardımcısı başkanlığında toplanmış yaptığı inceleme ve değerlendirme sonucunda Üniversitemiz iletişim merkezi adı altmda Samsun Merkez İlkadım Belediye sınırları içerisinde Ulugazi Mah. 9 cilt, 401,75 m2 802 sayfa no 492/1 parsel sayılı taşınmazın (rayiç bedel 625.000,00 TL-650.000,00 Tl. bildirilmesine rağmen) fiyat eksiltmeye gidilerek 500.000,00 TL'ye satm alınmasına 21.06.2011 tarihinde karar vermiştir. Üniversitemiz adma satm alman gayrimenkulde 18 hissedar mevcut olup, haberde adı geçen İzzet ALTUNTAŞ'a hissesi oranında ödenen bedel 83.333,66 TL'dir. Sayıştay Temyiz Kurulunun 22.04.2008 tarih Tutanak No 30098 sayılı kararında banka promosyonundan elde edilen gelirin kamu geliri niteliği taşımadığı kabul edilmiştir. Üniversitemiz personelinin dinlenme ve kültürel faaliyetlerinde bulunmasına ortam hazırlamak için lokal olarak işletilmesi amacıyla satın alman gayrimenkulun bedeli Garanti Bankasıyla Üniversitemiz arasmda imzalanan promosyon protokolünün Üniversitemiz payma düşen miktardan ödenmiştir. Banka promosyonlarıyla ilgili düzenlemelerin yer aldığı Başbakanlığın 2007/21 numaralı genelgesinin 4. maddesinde "banka promosyonlarından yapılacak harcamaların çalışma ortamının iyileştirilmesi, işyerlerinde verim ve çalışanların memnuniyeti ile sunulan hizmetin kalitesini artırıcı amaçlarla ortak kullanım alanları için sarf edilmesi zorunludur" hükmünü içermektedir. Üniversitemizin şehir merkezinde personelin dinlenme ve kültürel faaliyetlerde bulunmasına ortam hazırlamak için lokal işletilmesi amacıyla satın alınan gayrimenkul tüm personelin ortak kullanabileceği bir alandır. Bu nedenle yapılan harcama 2007/21 numaralı Başbakanlık genelgesine uygundur. Yukarıda alıntısına yer verilen Sayıştay Temyiz Kurulu Kararında da belirtildiği üzere banka promosyonlarından elde edilen gelir kamu geliri niteliğinde değildir. Haber içeriğinde gayrimenkulun sahiplerinden biri olan İzzet ALTUNTAŞ'dan gayrimenkulun satm alınması hemşehri kıyağı olarak değerlendirilmiş ve müvekkil Üniversite Rektörü Prof. Dr. Hüseyin AKAN'm Balkan Türkleri Federasyonu Başkan vekili İzzet ALTUNTAŞ ile Yunanistan'a hemşehrilerini ziyarete gittiği yorumuna yer verilmiştir. Yapılan bu değerlendirme de tamamen gerçek dışıdır. Müvekkil Üniversite Rektörü Prof.Dr. Hüseyin AKAN Balkan Türkleri Federasyonu Başkan vekili İzzet ALTUNTAŞ ile birlikte Yunanistan'a herhangi bir ziyaret gerçekleştirmemiştir.



Yorum Yap
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (11)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.

GENEL Haberleri