Onlar hayat kahramanı

Türkiye'de en iyi 112 acil servis hizmetini veren kentlerin en başında olan Samsun 112 acil servisinin başı asılsız ihbarlarla dertte

Samsun 112 Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Barış Çankaya,hayat kurtaran 112 Acil Servis Hattı'na yapılan asılsız ihbarlardan rahatsızlık duyulduğunu söyledi.

Hayat kurtarmak için gece gündüz demeden çalışarak kısa sürede olaylara müdahale etmenin çabası içinde olan 112 Acil Servis Hattı'na yapılan ve kişilerin yaşam hakkı için tehlike oluşturan asılsız ihbarlar bazen de gülümsetiyor. Asılsız ihbarlar arasında otogara yetişmek için yardım isteyen bile var.

EN BÜYÜK SIKINTI ASILSIZ İHBARLAR

Samsun 112 Komuta Kontrol Merkezi Başhekimi Dr. Barış Çankaya, il genelinde 30 istasyonda yaklaşık 500 kişilik ekiple hizmet verdiklerini söyledi. İnsan yaşamını kurtarma konusunda gelen ihbarların anı anına değerlendirilmesi noktasında canla başla mücadele ettiklerini ifade eden Çankaya, 'İnsanlar gerekli gereksiz her konuda 112 Acil Servisi'ni arıyorlar. Öyle ilginç şeyler soranlar var ki pes artık dedirtiyor. Gelen ihbarların değerlendirmesinde ekiplerimiz en uzak noktaya 6 ile 10 dakika arasında gidiyor. Olay yerine gidildiğinde ise ihbarların çoğu asılsız çıkıyor. Herkesin acili kendine göre acildir. Adamın tırnağı kalksa ambulans istiyor. Gerçek acilin mutlaka tanımlanması lazım. Vatandaş ambulansı taksi, dolmuş niyetine kullanmak istiyor.'' diye konuştu. Çankaya,'' 2012 yılında 83.000 vakaya müdahale ettik. Sürekli artan bir çağrı oranı var. Vaka oranımız yüksek. Ancak bizi en büyük sıkıntıya sokan durum merkezimize gelen asılsız ihbarlar. Günlük 300 400 vakamız varsa bile 6000 civarında çağrı oluyor. Bunların çoğu asılsız aramalar.''dedi.

SAPIKLAR DA AYRI BİR DERT
112 santralinde görev yapan personel asılsız ihbarların yanı sıra arayan vatandaşların ilginç soru ve istekleri ile de karşılaşabiliyor. Günlük 6000 çağrı aldıklarını belirten Çankaya bunların yaklaşık ikibininin asılsız çağrı olduğunu söyledi. Personele sözlü tacizde bulunanların sayısının da oldukça yüksek olduğunu belirten Çankaya hattı gereksiz yere meşgul eden çok sorumsuz kişiler var. Bunlar başkalarının hayatlarıyla oynuyorlar. Arkadaşlarımız anlatmaya çalışsalar bile anlamaıyorlar.''diye konuştu.

GEREKSİZ YERE MEŞGUL EDİLİYOR
Çankaya hayat kurtaran 112 Acil Servis Hattı'na yapılan asılsız ihbarlardan rahatsızlık duyulduğunu söyleyerek hattı gereksiz yere meşgul edenler, acil müdahaleye ihtiyaç duyabilecek kişilerin "yaşam hakkını" tehlikeye sokuyor. 112 Acil Servis Hattı'na günde 3 bin,4 bin civarında asılsız ihbar yapılıyor.

'AĞLASAK MI, GÜLSEK Mİ BİLEMİYORUZ'
Dr. Barış Çankaya,asılsız ihbarlar içinde birbirinden ilginç taleplerin de yer aldığını söyledi. "Öyle lüzumsuz, öyle alakasız bildiriler var ki, bunlara ağlasak mı, gülsek mi karar veremiyoruz" diyen Çankaya, Telefonunun pin kodunu öğrenmek isteyenler bile var. Hayvanlarının sağlığı için 112'yi arayanlar da var, 'otogara beni yetiştirin diyenler' de... Annesini arayan çocuklar, 'Burası lağım kokuyor bize ambulans gönderir misiniz?' diye talepte bulunanlar bile var.''dedi.

ADRES TARİFİ ÇOK ÖNEMLİ
Adres tarifi almak için belli bir nokta soruyoruz diyen Çankaya, İhbarcı adres tarif ederken diyor ki 'Tonyalı Ahmet'in kahvesi,kırmızı minibüsün arkası. Olay yerini tarif ederken mümkün olduğu kadar bilindik noktaları (Cami, Okul, Market, Park v.s.) bildirin diyerek vatandaşları asılsız çağrı konusunda da duyarlı olmaya davet eeti. Zelfi VURAL


İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

GENEL Haberleri