Otomobil kullanım ömrü azalıyor

Otomobillerin pazardaki yaşam sürelerinin her geçen yıl azaldığına dikkat çeken Ses Otomotiv Koordinatörü Çiğdem Erdem, bundan bir süre önce bir otomobil modelinin pazardaki yaşam süresinin en az 6 yıl iken bugün artık bu sürenin 2-3 yıla düştüğünü söyled

Üretimden dağıtıma, satıştan müşteri hizmetlerine kadar birçok alana yayılan süreçleri içeren otomotiv sektöründe başarılı olmak isteyen firmaların belirli kilit yetenekleri kendi içlerinde geliştirmiş ve uyguluyor olmasının büyük önem taşıdığını ifade eden Erdem, "Her iş alanında olduğu gibi bu sektörde de müşteriler ve müşteri talepleri, işin en can alıcı kısmını oluşturmaktadır. Müşterilerin isteklerine anında cevap verebilmek, müşteri ilişkilerini iyi ve en doğru biçimde koordine etmek iyi bir hizmet vermenin temel adımlarıdır. Çünkü modeller çeşitlendikçe müşterilerin marka bağımlılığı da azalıyor ve müşteriyi elde tutmak zorlaşıyor. Otomobilin satışının gerçekleşmesiyle işlem bitmemekle beraber işin zor kısmı bu süreçten sonra başlıyor. Teknik servis ve verilen hizmetin kalitesi müşterilerin sadakatini etkileyen en önemli unsurların başında geliyor. Burada yaşanan aksilikler müşterinin bir dahaki alımında başka markalara yönelmesine yol açabiliyor" şeklinde konuştu. Bu noktada sektörün gelişen teknolojiye ayak uydurarak devamlı kendisini yenilemek zorunda kaldığının altını çizen Erdem, dünyada ve ülkemizde yükselen ve yeni bir döneme giren otomotiv sektörünün zorlu bir yapıya sahip olduğunu sözlerine ekledi.

ÜLKE GENELİ Haberleri