Otomotiv pazarı yüzde 10 büyüdü

Kriz yılı olan 2009, Türk otomotiv sektörü açısından üretim ve ihracatta zor bir yıl olsa da iç pazar önce hükümetin ÖTV teşviği daha sonra da firmaların kendi olanaklarıyla yaptıkları kampanyalar sonrasında yılı yaklaşık 550 bin adetlik bir satışla kapat

Bu satış iç pazarın krize rağmen 2009'da bir önceki yıla göre yüzde 10'dan fazla büyüdüğünü de ortaya koyuyor. Yetkililer özellikle aralık ayında devreye giren birbirinden cazip kampanyaların etkisiyle toplam pazarın 85 bin adede ulaştığını belirtirken, bu rakam ÖTV indiriminin devrede olduğu eylül ayındaki 81 bin adetlik rekor satışı bile geride bırakıyor.

FORD'DAN ARALIK AYI ATAĞI

2009'da en büyük rekabet ise Koç Grubu'nun iki otomotiv şirketi arasında yaşandı. Türkiye'nin en çok satan markası olmak için kıran kırana yarışın içine giren Ford Otosan ve Tofaş Fiat arasındaki liderliği 'fotofiniş' belirleyecek. 2009'un ocak-kasım döneminde uzun bir aranın ardından liderliği ele geçiren Fiat, aralık ayında Ford'un atağıyla karşılaştı. Son 7 yılın lideri olan Ford'un aralık ayında özellikle ticari modellerine yönelik düzenlediği kampanyayla 17 bin adetlik bir satışa ulaştığı iddia ediliyor. Aynı dönemde Fiat'ın da 13-14 bin adet arasında bir satış gerçekleştiği belirtiliyor. Kasım sonunda Fiat 71 bin 478 adetle toplam satışlarda lider olsada yılı 85 bin adetlik satışla tamamlayacağı söyleniyor. Kasım sonunda 69 bin 434 araçla ikinci sırada yer alan Ford'un ise aralık ayındaki atağıyla yılı 86 bin adetlik satışla tamamlayacağı ifade ediliyor. Ford'un bu satışı içinde Fiat'ta olmayan ağır ticari araçlarında olduğu belirtiliyor. Bu da Ford'u 'fotofiniş'le lider yapıyor.
Renault, liderliği kaptırmadı. 2009'da Ford ve Fiat'ın toplam satışlarda yaşadıkları rekabetin bir benzeri de otomobil satışlarında yaşandı. Son 11 yılın en çok otomobil satan markası olan Renault'un yıl içinde yerini Hyundai'ye kaptırsa da aralık ayında yeniden liderliği ele geçirdiği belirtiliyor.

ÜLKE GENELİ Haberleri