Massachussetts Teknoloji Enstitüsü'nden davranış ekonomisiyle ilgilenen araştırmacılar, 82 gönüllüye, yeni bir ağrı kesici olduğunu ileri sürdükleri, hiçbir etkisi olmayan sahte ilaç (placebo) verdi ve bu kişileri iki gruba ayırdı.
İlk gruptakilere ilacın fiyatının 2,50 dolar, diğer gruptakilere ise 0,10 dolar olduğunu gösteren fiyat etiketi verildi.
İlk gruptakilerin yüzde 85'i ağrılarının azaldığını söylerken, ikinci gruptakilerin sadece yüzde 61'i ağrılarında azalma olduğunu belirtti.
Bir ilacın etkisinin sadece içeriğine değil, kutusu ya da fiyatı gibi öznel etkenlerle bağlantılı olabileceği sonucuna varan araştırmacılar, pahalı ilaçların daha ucuz ilaçlara göre neden daha gözde olduğunun bu şekilde açıklanabileceğini söyledi.
(AA)