SAMSUN'DA TÖREN YAPILDI
Samsun-Sivas(Kalın) Demiryolu hattının yenilenmesi için ray değişim çalışmaları törenle başladı. Samsun Gar Müdürlüğü binasında İstiklal Marşı ile başlayan törene TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız'ın yanısıra Vali İbrahim Şahin'de katıldı. Bu hattın 1932 yılında hizmete açılmış olduğu söylendi.
378 KİLOMETRELİK HAT
'Kuzeyi Güneye, Türkiye'yi Geleceğe Taşıyoruz' sloganıyla yürütülecek projede 378 kilometrelik hattın altyapı ve üstyapı standartlarının yükseltilerek sinyalizasyon sistemi kurulacağı ifade edildi. Modernizasyon projesinin büyük bölümünün Avrupa IPA hibe fonlarıyla finanse edileceği açıklamada yer aldı.
TÜNELLER GENİŞLETİLECEK
Çalışmalar tamamlandığında mevcut hat tamamen yenilenmiş olacak. Sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemi kurulacak. Hattın üzerinde 30 köprü ve 1054 menfez yapılacak. Mevcut tüneller genişletilecek, istasyon yol uzunlukları 750 metreye çıkarılacak. Proje 258.8 milyon euroya mal olacak. Onur Emirza
2009 yılında Ankara- Eskişehir, 2011 yılında Ankara- Konya, 2013 yılında Eskişehir-Konya ve 2014 yılında Ankara- İstanbul ile Konya- İstanbul arasında yüksek hızlı tren işletmeciliğine geçildiğini hatırlatan Yıldız, "Yeni inşa ettiğimiz Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren hattının Köseköy- Gebze kesimi ile Irmak-Karabük-Zonguldak hattının rehabilitasyon ve sinyalizasyon projeleri 'Ulaştırma Operasyonel Programı' kapsamında Avrupa Birliği IPA fonları ile gerçekleştirilmektedir. İlk ray sökümünü gerçekleştirdiğimiz Samsun- Kalın hattının modernizasyon projesinin de büyük bir bölümü AB IPA fonlarından finanse edilecektir. Samsun- Kalın hattının modernizasyon projesi, bugüne kadar AB hibe fonlarıyla finanse edilen en büyük ölçekli projedir" diye konuştu.
'Kuzeyi Güneye, Türkiye’yi Geleceğe Taşıyoruz' sloganıyla yürütülecek olan projede 378 kilometrelik hattın altyapı ve üst yapı standartlarının yükseltilerek sinyalizasyon sistemi kurulacağını da ifade eden Genel Müdür Ömer Yıldız, şöyle devam etti:
"Modernizasyon çalışmaları tamamlandığında mevcut hat tamamen yenilenecek, sinyalizasyon ve telekomünikasyon sistemleri kurulacak, 48 tarihi köprü restore edilecek, 30 köprü ve 1054 menfez yeniden yapılacaktır. Ayrıca tüneller genişletilecek, istasyon yol uzunlukları 750 metreye çıkarılacak, tüm yolcu peronları AB standartlarına göre yenilecek, tüm istasyonlara yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacaktır. Böylelikle hattın kapasitesinde ve trenlerin işletim hızı ile konforunda önemli oranda artış sağlanacak, yük ve yolcu taşımacılığında demiryolu daha çok tercih edilecektir. 2017 yılı sonunda tamamlanması planlanan proje 258.8 milyon euro'ya mal olacak. Tüm paydaşlarla koordineli bir şekilde gece gündüz çalışarak, belirlenen süreler içerisinde projenin tamamlanacağına inanıyorum."
Konuşmaların ardından protokolün butonlara basması ile birlikte ilk ray sökümü gerçekleşti. DHA