Raylı Sistemle İlgili Düşünceler...

Mehmet Büyükalbayrak

Şehrimiz raylı sistemle buluşuyor...

Gözümüz aydın...

Panolarda devasa ilanlar...

Mahalli seçimlerden önce temel atılmış, inşaata başlanmıştı.

İnşaat devam ediyor...

Cevap aradığım sorular da kafamın içinde dönüp duruyor...

İşte bir kaçı...

Raylı sistemin gündeme geldiği ilk yıllardan bu yana, teknolojide ve uygulamada bazı gelişmeler oldu. Örneğin, yer üzerinde hareket edecek sistemlerde, demir tekerlekli ve raylara bağlı olarak hareket eden sistemin yerine, kendine tahsis edilen asfalt yolda, lastik tekerlekler üzerinde hareket eden sistemin daha uygun olduğu görüldü.

Adına ne derseniz deyin...

İster metrobüs, ister körüklü otobüs...

Eğimli yollara da raylı sistemlerden daha iyi uyum sağlıyor...

Alternatif olarak düşünülmeliydi...

Hem fonksiyon, hem de ekonomik yönden daha uygun bir çözüm olabilirdi.

Sanırım gündeme bile getirilmedi...

Raylı sisteme karar verildi...

Güzergâh için, Atakum'da sorun yok...

Şehir içine gelince, nazım planda belirlenmiş bir hat vardı...

Fuar Caddesi'nden geçiyordu...

Beğenilmedi... Atatürk Bulvarı'nın kuzeyine alındı...

Valilik, Büyük Otel ve Kültür Sitesi önünde dar bir alana sıkıştırıldı...

Liman Kavşağı'nda, eski Devlet Malzeme Ofisi'nin önüne geçiş...

Üst geçitin oluşturcağı görsel kirlilik ve maliyeti...

Toprak Mahsulleri Ofisi'nin arkasından geçiş olanakları değerlendirildi mi?..

Balıkçıların ve eski araç muayene istasyonunun yakınlarında birer durak, bu bölgede sorunu çözebilirdi...

Kürtün Çayı ve Ankara Yolu geçişi için alternatifler geliştirilebilir...

Araştırılmalı...

Ve raylı sistemin olmazsa olmaz'ı, Üniversite'ye çıkış...

Planlanan sistemde yok...

Sanırım, “sonra düşünürüz” denilerek ertelenmiş...

Ya da, “İleride, birileri yapar” diye düşünülmüş olmalı...

Oysa, birinci etapta yapılmalı...

Eğim nedeniyle sıkıntı yaşanıyorsa, viyadük ve tünel olanakları da değerlendirilerek, Tıp Fakultesi Hastanesi için yapılacak durak yer altına alınabilir ve bu şekilde kotta onbeş, yirmi metrelik bir kazanç sağlanabilir. Arazinin topoğrafik yapısı buna uygun...

Oradan diğer fakultelere geçiş kolay...

Özetle, amaç “üzüm yemekse” çözümü bulunur...

Burada şunu da belirteyim ki, planlanan güzergâh ve ulaşım noktaları ile sistemin kendini amorti etmesi değil, işletme giderlerini karşılaması bile zor görünüyor.

Umarım yanılıyorum...

Çünkü, giden bizim paramız...

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.