Tarihi ipek yolu'nun alternatifi
Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayan Tarihi İpek Yolu'nun alternatifi olarak gösterilen, Trabzon-Bayburt arasındaki Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu'nun iyileştirme çalışmaları ve Salmankaş Tüneli'nin tamamlanması halinde 60 yıllık rüya gerçek olacak. Türkiye'yi kuzeyden güneye bağlayacak en önemli arterlerden biri olan, Trabzon-Gümüşhane-Bayburt-Erzurum ve İran hattındaki Tarihi İpek Yolu'nun alternatifi olarak gösterilen ve Trabzon'un Araklı ilçesi sınırlarından başlayıp Gümüşhane'den geçerek Bayburt'a bağlı Uğrak beldesine uzanan Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolunun iyileştirilmesi amacıyla başlatılan çalışmalar devam ediyor.
170 milyon liraya mal olacak
Bu çerçevede 104 kilometre uzunluğundaki yolun Trabzon sahilinden itibaren 64 kilometrelik bölümü iyileştirilerek bir süre önce hizmete sunuldu. Kısa süre önce de engebeli ve aşırı eğimli yolun en kritik kesimini oluşturan 36 ile 40. kilometreleri arasındaki Salmankaş Geçidi'nde, her biri 4 bin 30 metre olan 2 tünelin temeli Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla atıldı. Tünellerin tamamlanması ve mevcut yolun iyileştirilmesiyle kış aylarında yoğun kar, çığ ve buzlanma sebebiyle 6 ay ulaşıma kapalı kalan yol yıl boyu hizmet verebilecek. Böylece Trabzon-Bayburt arasındaki güzergah 16 kilometre kısalacak ve bu iller arasında 2.5 ile 3 saat süren karayolu yolculuğu 1.5 saate düşecek. Vergilerle yıllık toplam 34 milyon lira tasarruf sağlaması planlanan yolda, seyahat süresinin kısalmasıyla yılda zamandan 745 bin saat, akaryakıttan ise 2.5 milyon litre tasarruf sağlanacak. 105 milyon liraya mal olacak Salmankaş Tüneli'ni de kapsayan proje toplam 170 milyon liraya mal olacak.Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, yaptığı açıklamada, Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu'nun Trabzon ile Bayburt'u birbirine bağlayan en kısa güzergahlardan biri olduğunu vurguladı.
Bölgeye canlılık getirecek
Yolun Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayacağına işaret eden Turhan, Karadeniz Sahil Yolu'nu ve Karadeniz limanlarını Doğu Anadolu Bölgesi ve doğudaki sınır kapılarına bağlayacak yol sayesinde, yayla ve kış sporları ile turizm potansiyeli yüksek olan bölgede güvenli, kaliteli ve kesintisiz ulaşım hizmeti sunulacak. Böylece bölgenin sosyal ve ekonomik hayatı da canlanacak dedi.