SALGIN SÜRECİNDE PLASTİK POŞET KULLANIMI ARTTI

Vatandaşlar tek kullanımlık olması sebebiyle market poşetine yönelince ülke genelinde poşet kullanımı salgın sürecinde yüzde 40-50 oranında arttı.

Koronavirüs sürecinde plastik poşet kullanımına ilişkin değerlendirmede bulunan Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün, pandemi sürecinde poşet kullanımında artış olduğunu, ancak bu artışın bir kısmının tüketimin artmasından kaynaklandığını bildirdi.  Düzgün, müşterilerin mağaza alışverişlerinde alışkanlıklarını çok değiştirmediğini ifade ederek, şunları kaydetti: “Kendi poşetini dışarıdan getiren müşteriler yine yanlarında getirmeye devam ediyor. Özellikle koronavirüs pandemisi başladığından beri vatandaşların bez torba kullanımı azaldı. Vatandaşlarımız tek kullanımlık olması sebebiyle market poşetine yöneldiler. Türkiye genelinde poşet kullanımı bu süreçte yüzde 40-50 oranında arttı. Müşterilerin alışveriş oranıyla market poşetlerine olan talep aynı doğrultuda arttı.” Ömer Düzgün, koronavirüs sürecinde çöp poşetlerinin de daha çok kullanıldığını dile getirdi. 

Eve servis oranının artması da poşet kullanımı artışında etkili oldu
Ömer Düzgün, koronavirüs nedeniyle vatandaşların evlerine götürdükleri ürünlerin poşetlerini doğrudan çöpe attığına ve dokunmak istemediğine dikkati çekerek, bunun da poşet kullanımının artmasında etkili olduğunu söyledi. Alışveriş poşetlerinin parayla satılmaya başladıktan sonra manav reyonlarında kullanılan ücretsiz ince poşetlerin kullanımında da yüzde 50’lik bir artış görüldüğünü ifade eden Düzgün, “Poşet kullanımını artıran bir diğer husus ise eve servis oranının bu süreçte yükselmiş olmasıdır. Hijyen açısından bazı tedirginlikler oluşsa da başka kaynak olmadığı için eve servislerde mecburen poşet kullanılıyor.” diye konuştu. 

“Bu süreçte, marketlerin poşetten kar etmesi gibi bir durum söz konusu değil”
Düzgün, bu süreçte marketlerin poşetten kar etmesi gibi bir durumun söz konusu olmadığını belirterek, “Poşet alım maliyetlerinde bir değişiklik olmadı. Bu nedenle marketlerin kar artırması gibi bir durum söz konusu değil. Devletin belirlediği satış fiyatı ve belirttiği şartlarda poşetler satılmaya devam ediyor.” dedi. Federasyon olarak öncülüğünü yaptıkları plastik poşet kullanımının ücretlendirilmesi konusundaki öneri ve çalışmalarının iki önemli amacı olduğuna işaret eden Düzgün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunlar biri sınırlı sayıdaki kaynaklarımızın verimli kullanımı ve diğeri ise plastik alışveriş poşetlerinin ihtiyaçtan fazla kullanılmasından kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesiydi. Ülkemizde yıllık plastik alışveriş poşeti kullanımının 30-35 milyar adet civarında olduğunu düşünürsek, bu kullanımın çevreye verdiği tahribat hayli büyük. Çevre, gelecek, insanlık ve canlılar adına atmış olduğumuz bu adımın sürdürülebilir olması için müşterilerimiz tarafından da desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz. O nedenle müşterilerimizin alışverişe gelirken bez torba ya da file ile gelmelerini öneriyoruz.”

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

TÜRKİYE Haberleri