Yazımızda samsunun problemleri arasında sıkça öne çıkan ve problem haline getirilen hafif raylı sistem denilen samsun rayın faaliyete geçmesi ile bu zamana kadar ki alışkanlıklarını sürdürmek isteyenlerce, imza kampanyaları ve propaganda çalışmaları yapılıyor göründüğü kadarıyla.
Söylentilere göre sayın başbakandan dahi olur alınmış, bakanlıktan izni çıkartılmış, yine bilindiği kadarıyla 3-4 yıl öncesinden protokoller imzalanmış ve kredi sağlanmış, meclisten geçirilmiş. Raylar döşenmiş, yolu açılmış, durakları yapılmış, tramvaylar alınmış.
Bütün bu işlemler ve protokoller yapılmış. İki senedir inşaat çalışması herkesin gözü önünde yapılıyordu, kimseden çıt yok.
Sanki bir akşamda bir gece yarısı hiç kimsenin haberi olmadan kimseye duyurulmadan ,gece kondu gibi yapılmışta millet sabah bir kalkmış; aaaa bakın bakın Samsunun yollarında tren geziyor bu nasıl iş akşam yattık tren yoktu sabah kalktık rayların üzerinde tren..
İşin açıkçası mevzu trende değil, minibüste değil bütün mevzu ve problem bugün uygulanan genel politikalarda, halkı falan düşünende kimse yok.
Hani 3-5 bakkal birleşin de market açın düşüncesinin ürünüdür.
Ne olacak yani şimdi halkı düşünüyorsak yine söylüyorum üç dört yıl öncesinden meclisten karar alınmış millet vekillerinin bakanın ve hatta başbakanında oluru alınmış daha da önemlisi ben her zaman milletin aslını savunurum onun içindir ki diyorum milletin gözü önünde her şey yapılmış gizli saklı bir şey yok bunun bir hızlı tren olmadığı da herkesçe bilinmekteydi.
Ve bu tren şu anda karıyla zararıyla iyisiyle kötüsüyle samsunun ve samsunlunun malı olmuştur.
Önceki yazımda da belirttiğim gibi raylı toplu taşımacılık o ilin kültürel ve ekonomik gelişmişliğini gösterir.
Kültürel gelişmişliğini anladıkta asgari ücretlinin ,emeklinin ve işsizin ekonomik gelişmişliğini anlayamadık.
Ne yazık ki biz toplum olarak hep böyleyiz düşünüp geleceği göremeyiz.ve hatta bu bireysel işlerimizde de , fatura ve banka ödemelerimiz de olduğu gibi günün en sonuna ve en son saatine bırakmak adetten .
Yumurta kapıya dayanmadan geleceği düşünerek herhangi bir iş yapmadığımız ve hatta düşünemediğimiz toplumun ve siyasetçilerin bugünkü konumlarından belli değil mi?
Minibüsçü esnafımızda düşünememiş demek ki yolcu sayısının azalacağını , veya da aynı hat üzerinde mümkün müydü hem minibüslerin hem halk otobüslerinin hem de bir vagonda üç yüz kişinin aynı anda taşına bildiği tramvayların çalışıp kendi varlıklarını koruyacağını. minibüsçü esnafımızda bu zamana kadar halinden çok çok memnundu demek ki
Ne zaman ki iş başa düştü yandı gülüm keten helva .
Bilmiyorum ama duyumlara ve söylentilere göre de sadece plaka kirası olarak üç buçuk milyondan başlayıp altı milyona kadar kira bedeli ile çalışanlarda var imiş söylentilere göre doğruysa şayet ayda beş altı bin lira kira bedeli kazançta fena değilmişti demek ki bu zamana kadar hiç şikayetçi olmadılar
Kimsenin karına ortaklık söz konusu değildir, zararına da olduğu gibi
Saygıdeğer okurlarım samsunun ve samsunlunun asıl problemi işsizliğin ve adaletsiz gelir dağılımının bolca olduğu samsunda, kişilere yönelik politikaların sıkça yapıldığı bir il haline getirildi genel politikalar sonucu. Aslında toplum adına hiçbir şey üretilmediğinin, sorgulaması gereken kişilerin değil, uygulanan siyasi politikaların sonucu olduğunu hepimiz biliyoruz herhalde izlenilen genel politikada da olduğu gibi
Sevgi ve saygılarımla
Bolca helal kazançlar dilerim herkese