İmam-Hatip Orta, Lisesi ve İlahiyat mezunu olarak ben, eşimin de imam-hatip mezunu olduğunu dikkate alır, buna iki oğlumuzun da imam-hatip orta okulunda okuduğunu ilave edersek, imam-hatip okullarının dışarıdan nasıl göründüğünü objektif okuyamamış olabiliriz. Ancak; imam-hatip okullarının ülkemizin bir gerçeği olduğu ve toplumumuzun genel ortalamasını yansıttığı konusunda hiçbir şüphemiz yok.
Ülke insanımızın değer yargılarının müfredat konusu yapıldığı okullardır imam-hatip okulları. Tarihi süreç içerisinde bu okulların ve öğrencilerinin çektiği çilelere bizatihi şahit olduk. 1975 yılında Samsun imam-hatip lisesinin orta bölümüne kayıt yaptırarak, bu kervanda başlayan yolculuğumuz, aynı okulun lise bölümünü, sonra da ilahiyat fakültesini tamlayarak devam etti.52 yıllık ömrümüzün 40 yılı, 32 yıllık memuriyet hayatımızın tamamı, sivil toplum kuruluşlarındaki görevlerimiz ve sivil hayattaki çalışmalarımızın neredeyse hepsi imam-hatip merkezli geçti.Ya imam-hatiplerde olduk veya oralara hizmet veren alanlarda, süreç içerisinde ya sevinenlerden olduk ya da üzülenlerden ama hep beraber yürüdük bu çileli yolda.
28 şubat sürecinde kolu ayağı budanan bu okullarımız, son yıllarda tarihinin en önemli ve sorumluluk gerektiren dönemlerini yaşamaktadır. Anadolu İmam-Hatip Liseleriyle farklı bir boyut kazanan bu okullarımız, son üç beş yıldan beri de Proje İmam-Hatip Liseleriyle daha anlamlı bir hale geldi.Önce Kartal , sonra Beyoğlu Proje İmam-Hatip Liselerini duydu bu konu ile yakından ilgilenenler. Sora halka genişletildi ve farklı İl’lere de benzeri yapıdaki okullar açıldı veya açılmış olan okullar bu formata dönüştürülmüş oldu.
Üç-dört yıl önce Samsunda da duyuldu Proje İmam-Hatip Lisesinin adı. Halkın katkıları, siyasilerin yardımları, bürokrasinin gayretleri ve hükümetin bakış açısı ile bugünkü Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın talimatlarıyla hem sayısında hem de muhtevasında derinlik olan bu okullara büyük bir teveccüh oluştu. Samsun İl’imiz de bu hizmetten nasibini aldı.
Atakum Anadolu İmam-Hatip Lisesi adı altında ama özel bir yapıda olan ve Proje İmam-Hatip Lisesi olarak bilinen, fiziki bakımdan tam bir külliye halinde inşa edilmiş, müştemilatında ihtiyaç olan her bir unsurun bulunduğu okulumuzu ziyaret ettik. Çok büyük bir isabetle ve bir o kadar da hassasiyetle okulun idarecisi olarak atanmış olan Zahit KÖSEOĞLU kardeşimizin okul çalışmaları hakkındaki gayretlerini bizzat mahallinde gördük ve iliklerimize kadar hissettik. Dertlerini dinledik, eksik kalan ve tamamlanması için gayret içerisinde olduğu hususları birinci ağızdan duyduk, projenin muhtevasını ve hedeflerini kendisinden öğrendik.Hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin arapça veya ingilizçe bölümlerine göre, dil pratiği kazanmak amacıyla, iki ay süre ile Ürdün ve İngiltere’ye götürülmesi başlı başına takdir edilecek bir hizmet olarak sunulmaktadır bu okulda. Okul dernek başkanı değerli dostumuz İbrahim SANDIKÇI’nın dabu konudaki gayretlerinin her türlü takdirin üzerinde olduğunu biliyoruz. Öğretmen kadrosunun gayretli ve mesai dışı çalışmaları, şükranları hak etmektedir. Samsun’umuzun bir değeri haline gelen bu okulumuza halkımızın maddi katkılarla destek olacağından hiç şüphemiz yok, buna da çok ihtiyacın bulunduğuna şahit olduk ziyaretimiz esnasında. Katkısı ve emeği olan herkesi kutluyorum.