Sevgili okurlarım bir önceki yazımı yazdığımda bazı kulaktan dolma eleştiriler aldım. Eleştirilere bir nebze olsun katılmadım diyemem. Eleştirileri kabul ettim. Fakat Samsung"tan bana gelen telefondan sonra yeniden bir yazı yazarak okurlarıma durumu izah etmem gerektiğini düşündüm. Hatırlarsanız yazımda benim Samsung"a eleştirim şöyleydi. Samsung gibi bir markanın dijital fotoğraf makinesinin 3 yıl gibi kısa bir sürede ana kart arızası vermesiydi. Benim eleştirilerimin içinde kesinlikle Servis tarafından istenen ücrete değildi. Servisin işi arızayı bulup tespit etmek ve eğere garanti süresi içindeyse ürünü ücretsiz tamir edip tüketiciye vermektir. Eğer garanti süresi içinde değilse ki bunu herkes bilir ve yaşamıştır, ücretinizi verip ürününüzü geriye alırsınız. Sanıyorum Samsung yetkilileri yazımı çok yüzeysel okumuşlar ki benim eleştirimi kavrayamamışlar. Olsun kavrayamasınlar bana hem telefonla hem de mektup yoluyla ulaştılar bu da bir aşamaydı. Bir tüketici olarak ben bunları yazmasaydım, bu eleştirilerimi sizlerle paylaşmasaydım eğer yine beni arayıp derdimi dinleyecekler miydi? İşte tamda burası kocaman bir soru işareti olacaktı benim için. Bilinçli bir tüketici olabilmek neler yapmalıyız neler yapmamalıyızın dersini verecek değilim siz okurlarıma. Mutlaka hepinizde nasıl bir tüketici olunacağı çok iyi biliyorsunuzdur. Fakat aldığınız ürün gerçekten alanında çok iyi bir marka yada isim yapmış ise ki bunlardan da birisi Samsung"dur, bir Nikon, Canon kadar olmasa da Dijital fotoğraf makinelerinde iddialı bir makine olduğunu bilerek almıştım Samsung S730 Dijital Fotoğraf makinesini. 3 yıl gibi kısa bir zaman diliminde makinemin ana kartının arızalanması ve şarjlı pillerin zaman geçmeden bitmesine neden olmaktadır. Neyse bu kouda zaten sizlere açıklamamı yapmıştım bir önceki yazımda. Biliyorum bir önceki yazımı okuduğunuz sıkıldınız yada okumaktan vazgeçtiniz okumadınız. Ancak şurası bir gerçek sevgili okurlarım. Samsung"dan gelen mektubu satırı satırına sizlerle paylaşacağım ve benim söylemlerimin dışında bir açıklamanın bu kadar olacağınızı sizlerde göreceksiniz. Ben yazımda Samsung, gibi bir marka bu kadar kısa bir sürede ana kart arızası vermemesi gerektiğini savunuyorum. Oysa bakın bana gelen yanıt nasıl?
Sayın Mehmet Rebii Özdemir, Konu: Fotoğraf Makinesi SSHM/2010/25 sayı ve 29/06/2010 tarih. 14/06/2010 tarihinde köşe yazarlığı yapmış olduğunuz gazetede SAMSUNG Marka Fotoğraf Makineniz ile ilgili olarak yazmış olduğunuz yazıyı okumuş bulunmaktayız. Konuyla ilgili olarak öncelikle CSP servis merkezimiz Bayrak Elektroniğin vermiş olduğu işçilik ve yedek parça bedeli olan 140.00. TL fiyat tarafımızdan incelenmiş olup; verilen fiyatın Main Board ve CCD Board adlı yedek parçaların fiyatları olmakla birlikte tarafınıza önerilen fiyatın doğru bir bedel olduğunu belirtmek isteri. ( Ben Samsung"tan böyle bir talepte hiç bulunmadım aslında) Konuyla ilgili olarak ürünün onarımının verilen fiyatlar dahilinde yapılabileceğinin bilgisini bir de yazılı olarak aktarmak isteriz. Sonuç olarak SAMSUNG Elektronics sizlere ürünün onarımının mümkün olduğunu ve yedek parça stokunun var olduğunu belirtmektedir. (Ben bunları çok iyi biliyorum. Benim anlamadığım benim eleştirime neden yanıt verilmediği) Nihai kullanıcı olarak servis merkezimize vereceğiniz bilgiler doğrultusunda ürün onarım servis tarafından önerilen fiyat doğrultusunda yapılması mümkündür. Saygılarımla. Diyerek mektubu sonlandırmışlar.Fakat mektuplarında yineliyorum üretim hatasından ana kart gibi bir parçasının arızalanmaması gerektiği konusundan nedense hiç söz etmemişler. Ben buradan şunu çıkarıyorum. Sadece bir varsayım ve şahsi düşüncemdir biz Samsung olarak bu konuda hatalıyız fakat elimizden gelen bir şey yok mu demek istediler. Demek istedikleri eğer böyle ise yüksek sesle dillendirip öz eleştiride bulunabilirler di aslında. Fakat nerde bizde ne zaman eleştiri öz eleştiri mekanizması işlerlik kazandı ki? Saygılarımla.