Dijital dönüşüm süreçleri sonucunda dünyadaki hemen hemen her alışkanlık değişiyor. Örneğin çoğu alışveriş ya da araştırma alışkanlığı internet üzerinden yapılırken, ticari faaliyetler ve iş dünyasıyla ilgili pek çok şey internet üzerinden yapılmaya başlandı. Birçok fayda ve maliyeti beraberinde getirmesine rağmen bazı maliyetleri de büyük ölçüde azaltmıştır. Örneğin, sanal ofisler ve hazır ofisler, şirketler veya serbest çalışanlar için ofis giderlerini önemli ölçüde azalttı. Sanal ofis nedir ve böyle bir ofis kiralamak yasal mıdır? Bu konuda merak edilenleri sizler için bir araya topladık…
Sanal ofisler, yasal bir iş adresine sahip olmak isteyen ancak fiziksel bir ofis kullanması gerekmeyen işletmeler için idealdir. Bu sayede hem şirket hem de çalışanlar için yasal bir iş adresi görüntülenebilir ve ofis maliyetlerinden tasarruf edilebilir. Bu ofislerin kullanımı daha çok evden çalışan, e-ticaret yapan ya da freelancer olarak çalışan kişiler tarafından tercih edilmektedir. Ancak yine de ofis kullanımına ihtiyaç duymayan tüm kişi ve işletmeler için uygundur. Örneğin, işi gereği sürekli seyahat etmesi gereken, danışmanlık hizmeti veren ya da fiziksel bir çalışma alanına ihtiyaç duymadan girişimcilik faaliyetleri yürüten herkes kullanabilir.
Bu ofislerde telefonlar sizin yerinize açılıyor, misafirleriniz sizin yerinize karşılanıyor ve kargonuz sizin yerinize teslim alınıyor. Bu süreçte olan her şey hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bu tür ofis kullanımı birçok faydayı beraberinde getirir. Aslında başlıca avantajları şu şekilde sıralamak mümkündür:
Personel giderlerinden veya sabit ofis giderlerinden kurtulursunuz,
Sabit bir masaya göre çok daha ekonomiktir,
Hem yasal hem de profesyonel görünmenize yardımcı olacak bir iş adresine sahip olacaksınız,
Tüm aramalarınız ile ilgilenilir ve gerekirse size yönlendirilir,
Çok daha prestijli görünmenize yardımcı olur,
Hem çalışanları hem de müşterileri memnun etmek kolaylaşır,
Fiziksel ofislerin içerebileceği fiziksel risklerin hiçbirini içermez.
Bazı ofislerin sunduğu hizmetler veya avantajlar farklılık gösterebilir ancak büyük ölçüde aynıdır. İşletmenizde profesyonel bir görünüm sergilemek istiyor ancak bunun için çok büyük bütçeler harcamak istemiyorsanız sanal ofis kullanmayı tercih edebilirsiniz.
Hazır ofis nedir?
Hazır ofisler, sanal ofislere göre çok daha fazla departmanı kapsar ve daha fazla fiziksel çalışma alanına ihtiyaç duyan işletmeler veya şirketler tarafından tercih edilir. Hazır ofislerde masa, sandalye gibi temel ofis ihtiyaçları dışında internet, sekreterlik hizmeti, çay-kahve gibi birçok hizmet bulunmaktadır. Donanımlı bir ofise sahip olmak ekonomik ve karlı bir yöntemdir. Çünkü elektrik, doğalgaz, su gibi temel ihtiyaçlar için bütçe ayırmanıza, yemek, temizlik gibi ek harcamalar için büyük bütçeler ayırmanıza gerek yok. Öte yandan sektörler arası etkileşim ve sosyalleşme açısından son derece verimli olan donanımlı ofislerde farklı sektörlerde çalışan kişilerle çalışmak mümkün. Hazır ofis kullanmanın faydaları
Tıpkı sanal ofisler gibi hazır ofislerin de benzersiz avantajları vardır. Bu avantajların başlıcalarını şu şekilde sıralayabiliriz:
Rahat ve konforlu ofis mobilyalarına sahip olabilirsiniz,
Sekreterlik hizmeti alabilirsiniz,
Ofisiniz ve çevresi 7/24 güvenlik sistemleri ve kameralarla izlenir ve korunur,
Farklı sektörlerde çalışan kişilerle sosyal ve iş ilişkileri geliştirebilir ve işinizi büyütmek için bundan faydalanabilirsiniz,
Günlük kat hizmetleri sizden bağımsız gerçekleşir,
Yüksek hızlı internet hizmetinden faydalanacaksınız,
Sınırsız çay, kahve ve içecek ikramı yapılır,
Büyük toplantılar düzenleyebileceğiniz tam donanımlı toplantı salonlarından yararlanabilirsiniz.
Hemen her hazır ofiste bu avantajların hepsini yaşayabilirken, bazı hazır ofislerde bu özellikler farklılık gösteriyor. Ancak alacağınız hizmet ile sahip olacağınız imkanlar büyük ölçüde aynıdır. İhtiyaçlarınıza ve personel sayısına bağlı olarak her büyüklükte donanımlı bir ofis bulmanız mümkündür.
Hazır ofis ve sanal ofis kullanımını sektörlere göre değerlendirmek doğru değildir. Örneğin, bir yazılım şirketi işini hazır bir ofisten veya sanal bir ofisten yürütebilir. Burada seçim yaparken önemli olan soru fiziksel bir çalışma ortamına ihtiyaç olup olmadığıdır. Hazır ofise sahipseniz sanal ofise göre daha geniş olanaklara sahip olursunuz. Ancak profesyonellik veya prestij açısından birinin diğerinden daha iyi veya daha kötü olduğu söylenemez. Yani hazır ofiste çalışırken sahip olduğunuz profesyonel görünüme ve prestije sanal ofiste çalışarak sahip olabilirsiniz. Yani bu iki ofis türü arasındaki en bariz farkın fiziki bir çalışma ortamına sahip olması diyebiliriz.
Türk Ticaret Kanunu'nda iş adresleri ile ilgili herhangi bir kısıtlayıcı madde bulunmamaktadır. Bu nedenle geçerli ve fiziki bir iş adresi verildiği sürece herhangi bir sorunla karşılaşmak mümkün değildir. Hatta sadece bu bilgilere dayanarak bile sanal ofis kiralamanın yasal olduğu sonucuna varabilirsiniz. Sanal ofislerin de fiziki bir adresi olduğu için vergi dairesi tebligatı almaya geldiklerinde orada olamayabilirsiniz. Ancak bu bir sorun teşkil etmez ve vergi dairesi oylama işlemi sanal ofis yetkilileri aracılığıyla sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilir.
Ancak bu süreçte uzman desteği almak ve süreci sorunsuz yönetmek oldukça önemlidir. , hazır ofislerde iş kurmak için bir mali müşavirden yardım almak, işinizi çok daha kolaylaştırır. Süreci nasıl yöneteceğinizi bilmiyorsanız ve profesyonel yardım istiyorsanız hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.