Bir önceki yazımızda seçim kampanyası ekibinden bahsetmiştik.Bu yazımızda seçimi kazanmak için yapılacaklara devam edelim.
1.Seçimi kazanmak için seçmenin neyi önemsediğini bilmek çok önemlidir. Bu nedenle seçmenlerin görüşlerinin ve isteklerinin bilinmesi adaylar için önemli bir etkendir. Kamuoyu araştırma şirketleri tarafından seçmenin nabzı yoklanarak seçim kampanyası stratejisi belirlenmeli. Konuşmaların, sloganların, toplantıların planlanmasında bu bilgilerden faydalanılmalı. Projeler seçmenin isteği doğrultusunda hazırlanmalıdır.
2.Seçim şarkıları seçmenin hafızasında daha kolay kaldığı için.Adayın hatırlanmasını sağladığı için zannedildiğinden daha da önemlidir. Seçim şarkıları hazırlanmalı ve adayın ismini hatırlatacak şekilde olmalıdır.
3.Fotoğrafın gücü adaylar için çok önemlidir. Seçim çalışmaları için kullanılacak resimler özenle seçilmelidir.
4.Internet siteleri seçmene ulaşmanın en kolay yoludur. Seçmenlerle çektirdiğiniz fotoğraflar bu sitede yayınlayabilirsiniz. Seçmenlerden gelen sorulara cevaplar verebilirsiniz. Bu durumlar seçmenin önemsendiğini hissettirir.
5. Artık vcd, bilgisayar ve dvd olmayan ev kalmadı gibi. Seçmenler için çocuk eğitimi, anne babanın yapması gerekenler v.b. cdler hazırlanarak cd içerisine tanıtım reklamları konabilir. Hep ucuz hem de kalıcı bir yoldur.
6.Sivil toplum kuruluşları ile iletişim içerisine girilerek bunlara projelerin anlatılması daha çok kişiye ulaşmada etkili bir yoldur.
7. Seçmen ile kurulacak iletişimde sıcak olunmalıdır. Aday oturuyorsa kalkmalı, güler yüzlü olmalı, konuşurken seçmenin gözlerine bakmalıdır. Onun temsilcisi olacağını ona hissettirmelidir.
8.Aday rakiplerini iyi tanımalı ve onları güçlü yönlerini öğrenerek ekibiyle beraber nasıl bir strateji uygulayacaklarını belirlemelidirler.
9.Diğer adaylar ile aynı ortamdaysanız ve projelerinizi anlatıp, bir tartışma ortamı yaşıyorsanız konuşmalarda tutarlı olun, kısa ve öz konuşun, tahriklere kapılmayın ve mutlak son sözü siz söyleyen.
10.Basın ile ilişkiler kurulmalı. Böylece projeler daha fazla seçmene anlatılabilir.
11.Kahvehaneler, evler, iş yerleri ziyaret edilebilir. Bu hizmeti size getireceğiz imajı verir.
12. Seçim aracının ses düzeni iyi yapılmalıdır. Seçmenler seçim araçlarının bozuk hoparlörlerine karşı bir antipati içindedir. Aynı zamanda bozuk ses sistemleri kendinizi ve şarkılarınızı seçmenin anlayamamasına neden olabilir.
13. Sizin projelerinizi ve yapmak istediklerinizi anlatacak kısa ve öz cümlelerden oluşan sloganlar belirleyin. Bunları her fırsatta seslendirmeye özen gösterin. Sloganlar kısa cümlelerdir ama seçmene çok şey anlatır.
Bu yazımızda seçmene yaklaşmanın yollarından çok kısa ve öz olarak bahsettik. Detaylar bize kaldı tabi ki. Bir sonraki yazımızda (Salı Günü) seçmene ulaşmak için neler yapılabileceğini anlatacağız.