Şimşekten soru yağmuru

MHP Samsun Milletvekili Cemalettin Şimşek, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından cevaplanması istemiyle iki farklı konuda TBMM'ye soru önergesi gönderdi.

ESNAF YETKİ BELGESİ İŞLEMLERİNDE MAĞDUR OLUYOR

Türk Uluslararası Gemi Siciline ve Milli Gemi Siciline kayıtlı, kabotaj hattında yük ve yolcu taşıyan gemilere, ticari yatlara, hizmet ve balıkçı gemilerine verilecek akaryakıtın özel tüketim vergisi tutarı sıfıra indirilmiştir. ÖTV siz alınan akaryakıtın bu imkandan faydalananlarca, aynı zamanda karayolundaki taşımacılıkta da kullanıyor olması, taşımacı esnafını mağdur etmekte, haksız rekabet yaratmaktadır. Öte yandan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı 12 tane Ulaştırma bölge müdürlüğü bulunmaktadır. Pek çok ilimiz yetkisi dahilinde bulunduğu ilgili Bölge Müdürlüğüne uzak mesafede olup, esnafın Yetki Belgesine ilişkin işlemlerini yapmak için Bölge Müdürlüklerine ulaşması, Ülkemizin coğrafi yapısı, iklim koşulları da dikkate alındığında zor olmakta hem zaman kaybına hem de hak kaybına uğramaktadır. 11 Haziran 2009 tarih ve 27255 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Karayolu Taşıma Yönetmeliği' nin “Yetki Belgesi Almak ve Yenilemek İçin gerekli belgeler” başlıklı 14 üncü maddesinin birinci fıkra ( c ) bendinde “Ticaret Odaları ve sanayi odaları veya esnaf ve sanatkarlar odaları veya ziraat odalarından birine kayıtlı olduğunu gösteren belge” isteneceği düzenlenmiştir. Bunların ışığında;Karayolunda taşımacılık yapan taşımacı esnafının da ÖTV'siz akaryakıttan yararlanması için bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz? ve Taşımacı Esnafımızın yetki belgelerinin kayıtlı oldukları odalardan almalarını sağlamak için bir çalışmanız var mıdır? diye sordu.

C2 YETKİ BELEGERİ DE GÜNDEMİNDEYDİ

C2 yetki belgesi ile ilgili olarak sorular da yönelten Şimşek,2004 yılında yayımlanan ilk Karayolu Taşıma Yönetmeliği'ne göre C2 yetki belge sahipleri, sadece Uluslar arası ticari eşya taşımacılığı yapabilmekte iken, daha sonra yapılan değişiklik ile, bunlara hem uluslar arası hem de yurt içi ticari eşya taşımacılığı yapma yetkisi verilmiştir. Yurt dışından ucuza aldıkları mazotu yurtiçindeki eşya taşımalarında kullanan C2 yetki belgesi taşımacılar, daha ucuza mal taşıma imkânına sahip olup, sadece yurtiçi eşya taşımacılığı yapmak zorunda olan K1 yetki belgesine sahip kamyoncu esnafı için haksız rekabet oluşmaktadır. Öte yandan, C2 yetki belgeli yüksek kapasiteli araçlar dört-beş kamyonun taşıyabileceği yükü bir seferde alarak taşımak suretiyle kamyoncu esnafının iş alma imkânını da kısıtlamaktadır. Yurtiçi eşya taşımacılığında Ton x Kilometre esasına göre Taban Fiyat uygulanmaması sebebiyle kamyoncu esnafı; akaryakıt, yağ, lastik, yedek parça, bakım ve onarım gibi işletme giderlerini karşılayamaz durumdadır. Sosyal güvenlik primlerini, sigorta primlerini, vergisini ve diğer zorunlu giderlerini karşılayamaz haldedir.''dedi ve şunları sordu:

1- C2 yetki belgesi sahiplerinin sadece uluslararası eşya taşımacılığı yapabilecekleri şartının getirilmesi için bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz?.
2- Yurtiçi yolcu taşımacılığında olduğu gibi yurtiçi eşya taşımacılığında da Ton x Km. esasına göre taban fiyat belirlemek ve bu tarifenin her altı ayda bir girdilerdeki artışlar dikkate alınarak yenilenmesi için gerekli çalışmaları yapmayı düşünüyor musunuz?







İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

SİYASET Haberleri