Küçük işletmenizi pazarlamak çok fazla zaman ve kaynak gerektirebilir. Bağımsız bir perakendeci olarak, sosyal medya algoritması güncellemeleri ve çoğu insanın günlük olarak aldığı yüksek e-posta hacmi nedeniyle pazarlama çabalarınızda çekiş kazanmak zor olabilir.
SMS pazarlaması veya SMS pazarlaması, müşterilerinize ulaşmanın ve çok daha yüksek bir yatırım getirisi elde etmenin kolay bir yoludur. Müşteriler de buna bayılıyor, %70'i bunun işletmelerin dikkatlerini çekmesi için harika bir yol olduğunu kabul ediyor.
SMS pazarlaması nedir?
SMS (Kısa Mesaj Servisi) pazarlaması, işletmelerin müşterilere kısa mesaj yoluyla promosyon göndermek için kullandıkları bir pazarlama şeklidir. Başka bir deyişle, SMS pazarlaması, SMS pazarlaması ile aynıdır.
SMS Pazarlamanın Faydaları
SMS pazarlamasının diğer dijital pazarlama biçimlerine göre çeşitli avantajları vardır.
hızlı
SMS pazarlaması birden fazla yönden hızlıdır. Sosyal medya veya e-posta pazarlamasının aksine, içeriğinize eşlik edecek görseller tasarlamanız gerekmez. Metin mesajları da düşük karakter sınırına sahiptir, bu nedenle bir ton yazmanız da gerekmez. Üretilmesi ve gönderilmesi hızlı ve kolaydır.
ile https://ofisteofis.com.tr/
İkincisi, metin mesajları alıcılarınıza bir Instagram gönderisinden veya e-postasından daha hızlı ulaşır. Müşterileriniz SMS aldıklarında telefonlarına anında bildirim alır. Nispeten, diğer pazarlama biçimlerinizi görmek için bir sosyal medya uygulaması veya e-posta istemcisi açarak bunu bir adım daha ileri götürmeleri gerekir.
Mükemmele yakın açık oranlara sahiptir
İnsanların mesajlarınızı açmasını istiyorsanız, onlara mesaj atmak, bunu yapmanın en etkili yoludur. Pazarlama metinleri zamanın %98'inde açılır, bu da mümkün olduğu kadar %100'e yakındır. Karşılaştırma için, bir Mailchimp araştırması, bir pazarlama e-postasının ortalama açılma oranının %21,3 olduğunu buldu.
Yüksek yanıt oranları alır
SMS açılma oranları yüksek olduğu için geri dönüş oranları da yüksektir. Bir SMS pazarlama mesajı için ortalama yanıt oranı %45 iken, e-posta tıklama oranları normalde %7'yi geçmez. Müşterilerin e-posta yerine SMS yoluyla gönderdiğiniz bir bağlantıya tıklama olasılığı çok daha yüksektir.
SMS Pazarlama Nasıl Kullanılır
SMS pazarlamasının karmaşık olması gerekmez. Aslında, hiçbir tasarım öğesi gerekmediğinden e-posta veya sosyal medya pazarlamasından bile daha kolaydır. SMS pazarlamaya başlamak için yapmanız gerekenler şunlardır:
Mesaj göndermenize izin verilen müşterilerin bir listesini alın
Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'da, size açıkça izin vermeyen kişilere kısa mesaj göndermek yasa dışıdır. Bir SMS pazarlama kampanyası göndermeden önce, alıcı listenizin size mesaj gönderme izni verdiğinden emin olun. İzin durumunu onaylayamadığınız kişileri kaldırın. Sadakat yazılımı, müşteri bilgilerini toplamanıza ve uyumluluğunuzu korumanıza yardımcı olabilir.
Mesajlarınızı göndermek için bir araç kullanın
Postalarınızı otomatikleştirmenize yardımcı olacak bir yazılıma ihtiyacınız olacak. Bazı hizmetler yalnızca SMS pazarlaması sunar, ancak Lightspeed Loyalty gibi entegre bir sistem kullanmayı da seçebilirsiniz.
Ayrı bir SMS pazarlama sistemi, müşteri iletişim bilgilerinin bir listesini yüklemenizi ve kampanya verilerinizi diğer tüm pazarlama girişimlerinizden ayrı olarak izlemenizi gerektirir. Satış noktası veya ticaret sisteminizle entegre bir sadakat programı seçmenin avantajı, satış yaptığınız yerden bilgi toplayabilmeniz, verileri yönetebilmeniz ve kampanyalarınızı gönderebilmenizdir.
Mesajınızı tasarlayın
Metinlerinizin bir e-posta bülteni kadar uzun olması gerekmez. Aslında, ne kadar kısa olursa o kadar iyi. Lightspeed Loyalty, 300 karaktere veya yaklaşık 2-5 cümleye kadar mesaj göndermenize olanak tanır. Net bir harekete geçirici mesaja sahip olmayı ve müşterilerinizin artık sizden mesaj almak istememeleri durumunda abonelikten çıkmaları için bir yol eklemeyi unutmayın (abonelikten çıkmak yasalarca zorunludur).
Yeni ürünlerin varışları
Vitrininize veya web sitenize yeni gelenleri ekler eklemez, insanlara alışverişe başlayabileceklerini bildirmek için bir SMS kampanyası kullanın. Yeni makaleler için trafik ve vızıltı oluşturmanın harika bir yolu. Bunu sezonda bir kez yapmanızı öneririz, aksi takdirde müşterilerinize spam gönderme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
flaş satış
Hızlı satışlar, sadakat programınıza kaydolan müşterileri ödüllendirmenin harika bir yoludur. Müşterilerinize kısa mesaj yoluyla erişebilecekleri sınırlı süreli bir indirim olduğunu bildirin. Onlara ilk kez bir göz atın veya özel bir indirim yapın.
Rakipleriniz müşterilerine mesaj atmaya başladı. Biz de başlamalı mıyız?
SMS pazarlaması hızla istisna olmaktan çıkıp norm haline geliyor. İşletmenizden mesajlaşmaya başlamanız gerekip gerekmediğine karar vermeden önce, tüm bunların ne anlama geldiğini, neden işe yaradığını ve neye benzediğini görelim.
Asıl soru şu ki, SMS pazarlaması gerçekten işe yarıyor mu?
SMS Pazarlamanın Faydaları
Metin mesajları %98, ilk 3 dakika içinde %95 okunma oranına sahiptir.
SMS pazarlamasının bu kadar çok avantajı ile en önemlilerinden bazılarına göz atalım:
1. Tüketicilerin tercih ettiği iletişim şekli
Müşterileriniz onlara mesaj atmanızı İSTİYOR! Müşterilerin %75'i markalardan kısa mesaj almayı kabul ediyor.
Ek olarak, tüketicilerin %89'u işletmelerle telefon görüşmesi yapmak yerine kısa mesaj yoluyla etkileşim kurmayı tercih ediyor.
Mantık bu. Metin mesajları müdahaleci değildir. Şimdi (veya daha sonra) kontrol edebilir, yok sayabilir, silebilir, yanıtlayabilir, sesini kapatabilir veya daha sonra başvurabilirim. Bir müşteri olarak, bir şirketin benimle iletişim kurmasının ideal yolu budur.
2. Yüksek okuma oranı
Metin mesajlarının okunma oranı %98'dir. Temel olarak "gönder" e basarsanız göreceklerdir.
Bu, istediğiniz zaman istediğiniz şeyi gönderebileceğiniz anlamına gelmez. Herhangi bir pazarlama iletişimi yönteminde olduğu gibi, çok sık çok fazla mesaj müşteriyi kapatacak ve muhtemelen kısa mesaj iletişiminizi devre dışı bırakacaktır.
Ancak metin etiketi tamamlandıktan sonra müşteriniz iletişiminizi almaya devam etmek isteyecektir.
Uygun maliyetli
Daha fazla satış yapmanız gerekiyor. Birçok küçük işletme için bu, alıcılar tarafından görülebilecek veya görülemeyecek binlerce postaya değerli pazarlama dolarları dökmek anlamına gelir.
Bu özel teklifleri, fırsatları ve hızlı indirimleri tüm mevcut/eski müşterilerinize bir düğmeye basarak iletebilseydiniz ne olurdu? Ne düşündüğünüzü biliyorum, "Bunu zaten e-posta ile yapıyoruz." Ancak, her müşterinin özel teklifinizi görmesini sağlayacak kısa mesajla görüntülenen %98 okuma oranını unutmayın.