1970 li yıllardı, boğaza takılacak ilk gerdanlık olan Boğaziçi köprüsü için zamanın Başbakanı barajlar kralı Süleyman Demirel’in bu dev eserine en çok Ecevit karşı çıkmış, “Bu parayla bir çok köy okulu ve yol yapılır bu köprü lükstür” demişti. Süleyman bey de ; “Bunca yıl okul yapılmamış, yol yapılmamışsa birkaç yıl daha beklensin” demiş ve inşaatına 20 Şubat 1970 tarihinde başlanılmış, 30 Ekim 1973'te, Cumhuriyetin ilanı'nın 50. yıldönümünde Boğaziçi köprüsü hizmete açılmıştır. İnşaatı üç yılda tamamlanan bu köprüden sonra, Boğaza Yapımına 4 Ocak 1986'da başlanılan uzunluğu 1.510 m, orta açıklığı 1.090 m, genişliği 39 m, denizden yüksekliği 64 m. ve halen dünyanın en büyük çelik asma köprüleri içinde 14. sırada yer alan bu büyük proje Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 2.büyük köprümüz 3 Temmuz 1988 tarihinde tamamlanmıştır.
Bu defada 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını alan 3. Köprü 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritten oluştu. Deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün toplam maliyeti 4,5 milyar lira.. Yavuz Sultan Selim, kule yüksekliği ve ara açıklığı ile dünyanın en büyüğü. 15 kilometre otoyol ve bağlantı yolu, iki şeritli tren yolu, sekiz şeritli karayolu kapasitesi, yaya yürüyüş yolu ve estetiğiyle dünyaya örnek bir proje. Üçüncü Köprü dünyadaki diğer köprülere bakıldığında birçok alanda ilk olma özelliği taşıyor. Köprünün iki yük treninin aynı anda geçebileceği şeklinde tasarlanmıştır. Kabloların 100 yıllık kullanım süresine sahip olduğu ve yorulmadan dolayı herhangi bir değişime gerek kalmayacaktır. Dünyada ilk defa bu kadar mukavemetli bir kablo kullanıldığına dikkati çeken uzmanlar, "Tüm telleri uç uca eklesek, 124 bin 832 kilometre yol kat etmiş oluruz. Bu da dünyanın etrafını 3 kez dolaşmak anlamına geliyor.” Son 40 yılda İstanbul'da kaydedilen en yüksek rüzgar hızı, saatte 130 kilometre.. Köprü ise saatte 170 kilometre rüzgara dayanabilecek güce sahip. Köprü ayrıca, Kuzey Anadolu Fay Hattı'ndan 70 kilometre uzaklıkta bulunuyor..
Yapılacak üçüncü havalimanının temeli, Şimdiki Cumhur başkanı, zamanın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle atıldı. Yap-İşlet-Devret modeliyle ihalesi gerçekleştirilen üçüncü Havalimanı 2018'de tamamlandığında 150 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak ve 10 milyar 247 milyon euroya mal olacak. İnşaatında kullanılacak demir çelik miktarının 350 bin tona, alüminyum malzemenin 10 bin tona, camın ise 415 bin metrekareye ulaşması beklenen proje, 4 etapta tamamlanacak. Yeni havalimanı tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşımın raylı sistemle yapıldığı 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6,5 milyon metrekare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konuk evi, yaklaşık 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi, ibadethaneler, kongre merkezi, güç santralleri, arıtma ve çöp bertaraf tesisleri gibi yardımcı tesislerden oluşacak.
Artık Haçlı emperyal sömürüsünden uzak, ayakları üstünde duran, zamana geldik. Fetö, daiş, dhkpc, pkk, pyd gibi teröristler son nefeslerini verirken, bir de şu BOP yani Büyük Orta doğu projesini elimizin tersi ile çöpe atsak, biz de bölge halkları da rahat eder.
Bu Mühendislik eserlerimiz için Rabbimize şükürler olsun ve Memlekete hayrlı olsun diyoruz. 30 ağustos Zafer Bayramımız kutluyor, aziz şehidlerimize Allah’tan rahmet diliyoruz. Onlara layık nesiller olarak, nice bayramlara diyoruz.