Mehmet Çamlıbel, yavaş okuma ve göz hareketlerindeki kontrolsüzlüğün dikkat dağınıklığına sebep olduğunu söyledi. Okurken kelimelerin karmaşıklaşması, göz bulanıklığı, anlama sıkıntısı çekme, okuduğunu hatırlayamama, okurken başka şeylere dalma, okumada durma, düşünme ve geriye dönüş problemi yaşayanların Hızlı Okuma öğrenerek bu sorunlarını giderebileceğini anlatan Çamlıbel, "okuma hızının artması anlamayı negatif etkilemez, aksine konsantrasyonu artırarak anlama oranını da yükseltir .Bir yılda ders kitapları hariç Amerika'da 72, Almanya'da 65, İngiltere'de 48, Fransa'da 39, Brezilya'da 13, Türkiye'de ise 13 bin farklı kitap basımı yapıldı. Türkiye'de her 100 kişiden sadece 4,5 kişi kitap okurken, Japonya'da kişi başına 25, Fransa'da 7 kitap düşüyor. " dedi
Çamlıbel, şampiyonaya hazırlık amaçlı hızlı okuma eğitimine başladığında okuma hızının dakikada 161 kelime iken anlama oranın da yaklaşık yüzde 40 olduğunu, aldığı hızlı okuma eğitimi sonunda 635 kelime/dakikalık okuma hızına ve yüzde 87'lik anlama oranına ulaştığını söyledi. 2009 Yılındaki Türkiye Şampiyonada 678 kelime/dakikalık okuma hızı ve yüzde 60 anlama oranı ile birinci olduğunu ifade etti.
Teknik elemanların yoğun ilgi gösterdiği seminer sonunda TÜTEV Şube Başkanı Dursun Aksoy, teknik elemanlara yönelik 3 haftalık bir Hızlı Okuma Eğitiminin TÜTEV 'de gerçekleştirileceğini ,başvuru yapacakların bu eğitime dahil edileceğini söyledi.