Seyidoğlu'nun Genel Müdürü Mehmet Göksu, yüzde 24'e varan verginin maliyetlerini arttırdığından yakınırken, verginin bu hali ile üretici ve tüketicinin zararına olduğunu vurguluyor.
Susam giderlerine uyumlu tahin ve tahinli helva pahalıya mal oluyor. Şu an ithalat vergisinin yüzde 24'ten 10'a indirilmesi adına sektör önemli faaliyetlerde bulunuyor. Konu ile ilgili Cihan'a açıklamalarda bulunan Seyidoğlu Genel Müdürü Mehmet Göksu, şunları kaydediyor:
Tahin helvasının en önemli hammaddesi tahin. Tahin de susamdan yapılıyor. Susam bizim en önemli hammaddemiz. Susam dışarıdan ithal ediliyor, Türkiye'de çok susam üretilemiyor. Susamın hemen hemen yüzde 95'i ithal ediliyor. Bu nedenle susamda vergi bizi güç durumda bırakıyor. Susamda şu an yüzde 24 vergi var. Bu oranın yüzde 10'a inmesi adına sektör olarak, firma olarak gayretlerimiz var. Vergi indirimi helva ve tahin fiyatlarını geriletecek. Vergi indiriminin helvanın kilogramında 1,5 lira gibi yararı olacaktır, halka. Yani vergi ile ilgili olumlu bir durum hem bizim satışlarımızı arttırır hem tüketicinin cebine katkı olur. Tahin helvası ve tahin, besleyici, faydalı bir yiyecek. Osmanlı'dan geliyor. Sofrada ayrı bir yeri var.
Tatlı ürünlerine rağbet giderek artıyor. Bu tabloyu olumlu bulan Göksu, 2014'ün iyi geçtiğini anlatıyor. Ayrıca Bu sene bizim satışlarımız adına gayet olumlu oldu. Bu sene hem ihracat hem ev dışı catering anlamında satışlarımızda yüzde 20 artış oldu. 2014 bitti bitecek ama kış daha yeni başlıyor. Kış ile hedefleri yakalayacağımızı görüyoruz. diyor.
SATIŞIN YÜZDE 65'İNİ KIŞIN YAPIYORUZ
Satışlarının önemli bölümünü kışın yaptıklarını belirten Seyidoğlu Genel Müdürü, şöyle devam ediyor:
Kış dönemi satışlarımız adına gayet iyi, gayet olumlu. Biz kış döneminde yani Ekim ayından Nisan ayına dek satışlarımızın yüzde 65'ini yapıyoruz. Bu aylarda satışlarımızın yaza göre yüzde 30-35 daha iyi olduğunu görüyoruz. Soğuk kış günlerinde, kar yağdığında helva, tahin, pekmez içimizi ısıtıyor. Tercih edilen bu ürünlerin ananevi önemini unutmamamız gerekiyor, sofraların olmazsa olmazı olduğunu da unutmamamız gerekiyor.
RUSYA'YA LOKUM VE HELVA SATIŞI İÇİN İMKANIMIZ VAR
2015 tahminlerini de paylaşan Mehmet Göksu, satışlarında yüzde 15 artışa ihtimal veriyor, bu artışın ihracattan geleceğini savunuyor.
Göksu, helva ve reçellerinin dünyanın pek çok yerinde beğenildiğine işaret ederken, Bizim reçellerimiz Sultanbacı ve Seyidoğlu markası ile ihraç ediliyor. Sultanbacı ile İngiltere'de, Avrupa'da yaygınız. İngiltere'de Wallmart'ın şubeleri var, orada ürünlerimiz ilgi görüyor. Seyidoğlu markası ile Almanya'da iyiyiz. Filistin, Irak, Libya, Kıbrıs, Bosna Hersek'te iyi yerdeyiz. 2015 için Rusya ile görüşmelerimiz var, Yunanistan ile görüşmelerimiz var. Bu anlamda iki ülke önemli mekânlarımızdan olacak. Bilhassa Rusya'ya Avrupa'nın ambargosu var. Bu nedenle lokum ve helva anlamında Rusya'da imkânımız var. ifadelerini kullanıyor. CİHAN