Sağlık Bakanlığı koordinasyonunda yedincisi Samsun'da düzenlenen eğitime Adıyaman, Amasya, Çorum, Karaman, Kayseri, Malatya, Niğde, Sinop, Tokat ve Yozgat'tan 24 personel katıldı. Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitici Eğitimi programında katılımcılara 3 gün teorik, 2 gün de pratik eğitim verildi. Pratik eğitimde olası çağrı örnekleri üzerinden canlandırmalı şekilde çağrının karşılanması, gösterilmesi gereken yaklaşım gibi konularda uygulama yapıldı.
112 acil çağrı merkezine gelen çağrılar üzerinden analiz yapan eğitimciler, hasta yakınlarına, ambulans gelene kadar geçen zamanda hastaya nasıl müdahale yaptırılabileceği konusunda bilgi verdi. Eğitimde komuta kontrol merkezinin çalışma sistemi, tıbbi acil çağrı yönetimi, telefon iletişimi, özel arama gruplarına yaklaşım, ambulans çeşitleri ve acil sağlık araçları, nakil koordinasyonu, olağanüstü durum yönetimi, yazılım ve haberleşme sistemleri, stres yönetimi, etik kurallar, tıbbi acil çağrı algoritmaları konuları ele alındı. Samsun İl Sağlık Müdürü Mustafa Uras, acil çağrı hizmetlerinin etkin şekilde yürütülmesi açısından sağlık personelinin vakaya ulaşma süresinin önemli olduğunu söyledi.
Acil çağrı merkezlerinde saniyelerin dahi hayati önem taşıdığını vurgulayan Uras, "İnşallah bu eğitimler sayesinde birçok insanımızın hayatla ölüm arasındaki mücadelelerinde onları hayatta tutacak saniyeleri kazanacağız. Eğitimin ilimize düzenlenmesine vesile olan Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğümüze, tüm eğitimcilerimize teşekkür ediyor, eğitime katılan sağlık çalışanlarımıza bundan sonraki mesleki hayatlarında başarılar diliyorum." dedi.