Ticari başarıda markalaşma ilgi görmedi

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası ile Avrupa İşletmeler Ağı - Karadeniz Konsorsiyumu tarafından "Franchising ve Markalaşma" eğitimi düzenlendi

TSO'nun Davut Altan Meclis Salonu'nda gerçekleştirilen, Türkiye Franchise Derneği Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Erkan'ın konuşmacı olarak katıldığı eğitime, çok az sayıda kişinin katılması konunun pek de ilgi çekmediğinin göstergesi oldu. Ticari başarıda markalaşmanın öneminin vurgulanması bakımından, ilk ve tek somut adım olan Türkiye Franchising Derneği -UFRAD,'ın “Franchising”in hukuk sistemimiz içerisinde yerini bulması için, gerekli çalışmaları yapmak amacıyla 1991 yılında kurulduğunu ve çatısı altında yaklaşık 100 firmanın olduğunu belirten İlhan Erkan, '' Franchising 21. yüzyılın işletme sistemidir. Başkasının markası ile kendi işini yaparken, yalnız kalmamanın yoludur. Franchising bir sistem ve markanın imtiyaz hakkı sahibinin belirli süre koşul ve sınırlar içinde işin yönetim ve organizasyonuna ilişkin sürekli disiplin ve destek sağlayarak belirli bir bedel karşılığında bağımsız yatırımcılara sistem ve markasını kullandırmasına dayanan uzun vadeli ve sürekli bir iş ilişkisidir ''dedi. Franchising Derneği (UFRAD) yönetim kurulu üyesi İlhan Erkan, Bu firmaların gerek Türkiye piyasasında gerek uluslararası ticari platformlarda işbirlikleri oluşturmasında ve Türk markalarının dünya pazarlarında yer bulmasında hukuki, kültürel, mali konularda bir bilgi birikim ve paylaşım merkezi haline geldiğini, UFRAD'ın ekonomik yaşamımıza bir başka katkısında kalite yönetimini güçlendirmek, kaliteye olan talebi arttırmak ve istihdam olanakları yaratılmasına zemin hazırlamak olduğunu belirtti.

Hakkı Samet GÜRKAN

ÜLKE GENELİ Haberleri