Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı TBM başlangıç töreninde konuşan Uraloğlu, Türkiye'de yapımı devam eden en önemli demir yolu projeleri arasında yer alan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin Halkalı-Ispartakule arasında tünel açma çalışmalarını bugün başlattıklarını bildirdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demir yollarını 2003'ten beri başlattıkları gelişim hamleleriyle devlet politikası olarak ele aldıklarını ve öncelikli sektör olarak belirlediklerini aktaran Uraloğlu, Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören Türkiye'nin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demir yollarında yeni bir atılım başlattıklarını vurguladı. Uraloğlu, son 21 yılda demir yollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yaptıklarını belirterek, demir yollarının tamamını elden geçirdiklerini ve yenilediklerini, 2003'te yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu ağını 14 bin kilometreye yükselttiklerini bildirdi. Türkiye'yi yüksek hızlı tren (YHT) işletmeciliği ile tanıştırdıklarını hatırlatan Uraloğlu, 2009'da Ankara-Eskişehir hattıyla başlayan süreç sonunda şu anda 11 ilin hızlı tren hattıyla bağlandığını anlattı. Uraloğlu, 2053 yılında hızlı tren hizmeti alan il sayısını 52'ye, demir yolu hat uzunluğunu 28 bin 590 kilometreye yükselteceklerini bildirdi.
"Bu hat AB ile dostluğumuzu perçinleyecek"
Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin Asya, Avrupa ve Afrika olmak üzere 3 kıtayı birbirine bağlayan ve çok önemli bir jeostratejik ve jeopolitik konuma sahip olduğuna işaret ederek, demir İpek Yolu'nun en önemli halkası ve Avrupa'nın başlangıç noktası olduklarını söyledi. Türkiye'nin AB açısından çok önemli bir paydaş olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Avrupa için Türk üreticiler üretim ve tedarik zincirinin önemli bir parçası ve vazgeçilmez ticari ortaklardır. Bu noktalardan bakıldığında Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı'mızın önemi daha da iyi anlaşılmaktadır. Bu demir yolu hattı Türkiye ve AB arasındaki ilişkileri daha güçlendirecek ve dostluğumuzu perçinleyecektir." diye konuştu.
"Çok önemli bir aşamayı daha hayata geçiriyoruz"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin, Asya ile Avrupa demir yolu koridorunun ilk parçasını oluşturduğunu belirterek, hattın Avrupa ve Türkiye için önemine işaret etti. Halkalı-Kapıkule hattının "153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy", "67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule" ve "8 bin 420 metrelik Ispartakule-Halkalı" arası olmak üzere 3 fazdan oluştuğunu bildiren Uraloğlu, şu bilgileri verdi. "Bu 3 kısmın birleşmesiyle toplamda 229 kilometreli güzergahta saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek yeni yüksek standartlı tren hattı inşa ediyoruz. Tüm hatların tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresi ise 6,5 saatten 2,5 saate düşecektir. Mevcut hat kapasitesinin de 4 katına çıkması hedeflenmektedir." Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi'nin üçüncü fazı olan Halkalı-Ispartakule kısmındaki tünel açma çalışmalarını başlatarak projenin tamamında çok önemli bir aşamayı daha hayata geçirdiklerini söyledi.